"לאחר שנים של תוהו ובוהו"

ברוב דחוק: הכנסת אישרה את תקציב המדינה לשנת 2021

הכנסת אישרה לפנות בוקר את תקציב המדינה לשנת 2021 • בשעות הקרובות תחל ההצבעה על חוק ההסדרים • רה"מ נפתלי בנט: "יום חג למדינת ישראל, לאחר שנים של תוהו ובוהו" (אקטואליה)

ישי כהן ורפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (חמישי) את הצעת חוק התקציב לשנת 2021 בקריאה שלישית. 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו, לא היו נמנעים.

מליאת הכנסת יצאה להפסקה בת כחמש שעות. הדיון יחודש בשעה 10:30, אז יחלו הדיונים על חוק ההסדרים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר מיד לאחר אישור התקציב: "‏יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו - הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו, ברוך השם, העברנו תקציב לישראל! ממשיכים קדימה בכל הכוח".

ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, אמר: "אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה. באנו לשנות!".

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, אמרה: "עייפים, מותשים ומלאי סיפוק. למדינת ישראל יש תקציב 2021. סיימנו להצביע עד כה על 3 מתוך 5 החוקים של ההסדרים והתקציב - מסגרות, התייעלות כלכלית, תקציב 2021. מדינת ישראל יוצאת מהלופ!".

כפי שדווח אמש ב'כיכר' השבת', במובנים רבים, העברת תקציב וחוק הסדרים זה גולת הכותרת של כל ממשלה, בישראל ובכלל, בשל העובדה שמשרדיה יכולים להתנהל לפי ראות עיני השרים. בשנתיים האחרונות ישראל התנהלה ע"פ 'תקציב המשכי', שהיה העתק של התקציב האחרון שאושר, זה של שנת 2019 שאושר כבר במארס 2018.

הממשלה הקודמת, ממשלת הרוטציה של נתניהו וגנץ, הייתה היחידה בתולדות ישראל שנפלה בגלל אי העברת תקציב, לפי שזהו החוק היחיד שאם אינו עובר ביעדו מוביל לפיזור הכנסת. לממשלת בנט-לפיד יש עוד כשבוע לאשר את התקציב, כך שאם במקרה הוא לא יאושר השבוע, יש לה זמן תיקון.

אילו אכן ממשלת בנט-לפיד תצליח ביעדה, הרי שקרוב לוודאי שיו"ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יגיע בסופו של דבר לכסא ראש הממשלה, להבדיל מיו"ר כחול לבן בני גנץ, שלא זכה להגיע על אף הבטחות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם בפתח הדיונים במליאה, טרם תחילת ההצבעות, ותקף את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו: "הגענו לרגע החשוב ביותר מאז הוקמה הממשלה. זו שעה חשובה ליציבות המדינה. אחרי שלוש וחצי שנים של בלאגן, שנים בהן המדינה הייתה כלי למשחק אישי, הקשבנו לקולם של אזרחי ישראל. יש מי שרוצה מדינת ישראל יציבה, ויש מי שרוצה מדינה עם תוהו ובוהו תמידי".

יו"ר ימינה האשים את יו"ר הליכוד במדיניות שמעודדת שנאה: "המודל העסקי שלך, ביבי, הוא לפלג. אם יש אחדות - אין ביבי. בלי שהעם מפולג אין לך קיום פוליטי".

נתניהו, מנגד, תקף אישית את בנט, שהפר את הבטחותיו לבוחרים שלא יישב עם יאיר לפיד, כינה אותו "בנט חולצה אפורה" על פגישותיו עם מנהיגי העולם, ועקץ: "מזל של כולנו שאין מס על הבטחות בנט, אחרת כלכלת ישראל הייתה קורסת לדורות. הם מעלים מסים על שתייה קלה, כלים חד פעמיים, מס על הפריפריה שקוראים לו בשם מכובס מס אגרות גודש. אלה מסים שיוצרים אפליה חמורה נגד השכבות החלשות, החברה החרדית ונגד הפריפריה".

יצוין כי בתקציב ישנן תוכניות חדשות רבות, בהן השקעה משמעותית בקידום התחבורה הציבורית, רפורמה ברכישת מוצרי יסוד, העלאת גיל הפרישה לנשים ל-65, הטלת אגרות גודש על הנכנסים לגוש דן החל מ-2025, הגדלת תקציב משרד הבריאות בשני מיליארד ש"ח בכל שנה, הפרטת מערך הכשרות שמקבלת ביקורות רבות ברחוב החרדי וצעדים נוספים. לאישור התקציב גם מלווה עליית מסים, כגון המס על כלים חד-פעמיים והמס על השתייה המתוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר