הדיונים על התקציב - התחדשו

האופוזיציה הציעה למשוך הסתייגויות; לפיד: "הומור טוב"

לאחר אישור התקציב לשנת 2021, הכנסת מתכנסת בשעה זו שוב, כדי להצביע על חוק ההסדרים • ח"כ זוהר, הציע שהאופוזיציה תמשוך את ההסתייגויות ובכך ימנעו שעות של דיונים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המליאה, בדקות האחרונות (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90 • וידיאו: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (חמישי) את הצעת חוק התקציב לשנת 2021 בקריאה שלישית. 61 חברי כנסת תמכו, 59 התנגדו, לא היו נמנעים. בשעה זו הכנסת מתכנסת שוב לקראת אישור חוק ההסדרים ואישור התקציב לשנת 2022.

מרתון ההצבעות על חוק ההסדרים עשוי להימשך ככל הנראה עד מחר בבוקר, אז צפוי התקציב לעבור סופית בקריאה שנייה ושלישית.

לפני תחילת ההצבעות פנה ח"כ מיקי זוהר לקואליציה ואמר: "יש אפשרות שנגיע להסכמה שכל ההסתייגויות יימשכו, יש לנו הצעת פשרה הוגנת. ההצעה שלנו היא שכל שקל שמועבר ע"י הממשלה לרע"מ ולתנועה האיסלמית יעבור במנגנון פריטטי בין הקואליציה לאופוזיציה שיפקח על הכספים".

ההצעה של האופוזיציה

"זאת", הסביר חבר הכנסת זהר, "כדי שלא תהיה זליגת כספים לחמאס בעזה. כך אתם גם שומרים על ביטחון ישראל וגם נמנעים מפיליבסטר".

שר החוץ יאיר לפיד השיב בסרקזם: "אני שמח לראות שהלילה הארוך הזה לא הרס את ההומור של האופוזיציה, התשובה היא לא".

התשובה של הקואליציה

כפי שדווח אמש ב'כיכר' השבת', במובנים רבים, העברת תקציב וחוק הסדרים זה גולת הכותרת של כל ממשלה, בישראל ובכלל, בשל העובדה שמשרדיה יכולים להתנהל לפי ראות עיני השרים. בשנתיים האחרונות ישראל התנהלה ע"פ 'תקציב המשכי', שהיה העתק של התקציב האחרון שאושר, זה של שנת 2019 שאושר כבר במארס 2018.

הממשלה הקודמת, ממשלת הרוטציה של נתניהו וגנץ, הייתה היחידה בתולדות ישראל שנפלה בגלל אי העברת תקציב, לפי שזהו החוק היחיד שאם אינו עובר ביעדו מוביל לפיזור הכנסת. לממשלת בנט-לפיד יש עוד כשבוע לאשר את התקציב, כך שאם במקרה הוא לא יאושר השבוע, יש לה זמן תיקון.

אילו אכן ממשלת בנט-לפיד תצליח ביעדה, הרי שקרוב לוודאי שיו"ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, יגיע בסופו של דבר לכסא ראש הממשלה, להבדיל מיו"ר כחול לבן בני גנץ, שלא זכה להגיע על אף הבטחות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר