הרב מתנגד

אושרה כניסת 40 חברי 'לב טהור' למולדובה

40 מחברי הכת הנודדת שחלק מחבריה נטש את מתחם הכת בגואטמלה לאחר טענות להתנכלות השלטונות, נכנסו למולדוביה, לאחר שסורבו כשניסו להיכנס לרומניה (בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בכסלו תשפ"ב | 05.11.21
אנשי לב טהור (צילום: באדיבות המצלם)

40 מאנשי כת 'לב טהור' שנתקעו לאחר שלא הוכנסו לרומניה נדדו למולדובה השכנה שם אושרה כניסתם, כך נודע ל'כיכר השבת'. 30 מאנשי הכת הנודדת נכנסו השבוע לרומניה. בימים האחרונים עוברת הכת, המונה כמה מאות בני אדם, גברים נשים וילדים, טלטלות ונדודים משמעותיים.

כזכור, מוקדם יותר השבוע, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', אנשי הכת החליטו לעזוב את גואטמלה באופן סופי. בשנים האחרונות שהו אנשי הכת במתחם גדול בגואטמלה, אך כאמור החליטו לעזוב, לטענתם בשל רדיפת השלטונות, וזאת לאחר מספר פשיטות של המשטרה המקומית. כעת, כאמור, מתברר, כי 30 מאנשי הכת התיישבו ברומניה ו-40 במולדובה.

בשעות הבוקר המוקדמות, עם היוודע דבר ניסיונות כניסתם של אנשי "לב טהור" למולדובה, שיגר הרב פנחס זלצמן מרבני מולדובה, רבה של הבירה קישנב, מכתב דחוף לנשיאת המדינה שתעצור את כניסתם. במכתבו, כותב הרב פנחס זלצמן לנשיאה מאיה סנדו כי מדובר בכת מסוכנת, שמואשמת במעשים פליליים נוראים.

הרב זלצמן כותב כי כניסתם של אנשי הכת עלולה להוביל לעליה חמורה באנטישמיות וכי יש לעצור את כניסתם של "לב טהור" בכל מחיר.

במקביל עומד הרב זלצמן בקשר עם גורמי ממשל וגורמים בטחוניים במולדובה ובישראל על מנת למנוע את כניסת משפחות "לב טהור" למדינה.

מרבית אנשי הכת עדיין שוהים בגואטמלה, מפוזרים לקבוצות קטנות בבתי הארחה, אכסניות ומלונות שונים, לאחר שעזבו את המתחם בו שהו, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'. המשטרה המקומית, פושטת אט אט על המקומות בהם הם שוהים, כהמשך לחיפושים אחר מספר ילדים שמדווחים כנעדרים.

המתחם הגדול בו הם שהו, כלל בית כנסת, תלמוד תורה והכיל בתוכו ציוד רב - החל מטחנת קמח, מכונות כביסה, תנורים, ואך מכונות דפוס. כעת, עם עזיבתם את המקום, הם החלו לארוז את כל הציוד ולפרק את המתחם.

אחד מבכירי הכת אמר השבוע בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "אלו ימים דרמטיים מאוד לקהילה".

לשאלתנו, להיכן הם עוברים, הוא השיב: "אנחנו מחפשים מדינה שלא תפריע לנו, שנוכל לחיות ללא רדיפה של השלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר