בהצהרה המשותפת | צפו

בנט: "לא משנה מה גפני יגיד, אנחנו נדאג לציבור החרדי"

לאחר העברת התקציב, ראש הממשלה בנט, ראש הממשלה החליפי לפיד ושר האוצר ליברמן, כינסו מסיבת עיתונאים • במענה לשאלת 'כיכר' על דברי ליברמן, ענה בנט: "נדאג לציבור החרדי" (בארץ)

ישי כהן ורפאל כהן | כיכר השבת |
נאום של בנט, ליברמן ולפיד (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, ערכו הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים, בלשכת העיתונות הממשלתית, בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים. "כיכר השבת" העביר את ההצהרות בשידור חי.

ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר: "אזרחי ישראל, בשעה טובה, התקציב לשנים 2021 ו-2022 עבר. בכך השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי-יציבות. בפחות מחמישה חודשים, הקמנו ממשלה, עברנו למדיניות של ניהול המדינה לצד הקורונה, בלי סגרים, ושברנו, בנחישות ותוך עמידה בלחצים, את גל הדלתא. קיבלנו החלטה להיות הראשונים בעולם עם הבוסטרים, ניהלנו ואנחנו עדיין מנהלים את כל האירוע הזה מקרוב, כדי להגן על בריאות האזרחים בלי למוטט את הכלכלה, לשמור על החיים בכל המובנים. מספיק להסתכל על זינוק התחלואה באירופה כדי להבין איפה אנחנו ואיפה העולם".

עוד אמר בנט: "עברנו מאבטלה לתעסוקה, מצמיחה שלילית אחרי שנה כלכלית קשה מאוד בגלל המגפה והסגרים, לצמיחה מרשימה של יותר מ-7%. ועכשיו - העברנו את התקציב, שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים. אני רוצה להודות פה לכל השותפים, ליאיר - שותף וחבר, ולשר האוצר ליברמן, שעשה עבודה מעולה. הממשלה יציבה, היא תמלא את ימיה. כעת עלינו להסתכל על שורת המשימות הארוכה שעומדת לפנינו, כל אחד בתחומו, ולהתחיל לעבוד".

"היציבות שהבאנו עם הקמת הממשלה והעברת התקציב, העובדה שאנחנו לא במערכת הבחירות החמישית עכשיו - היא ברכה ומתנה גדולה למדינת ישראל. המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות הזאת כדי להתמודד עם האתגרים והבעיות שהוזנחו במשך שנים: מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה, יוקר המחיה הישראלי הידוע לשמצה, חוסר האונים של האזרח מול הפשיעה המשתוללת, אובדן המשילות בנגב. לא לדחות, לא להתייאש מראש - גם אם המשימות גדולות, גם אם הן יקחו זמן, להתחיל. חברים, מחר בבוקר, עם ממשלה יציבה ותקציב מדינה מאושר, אנחנו מתחילים".

"אזרחי ישראל", הוסיף בנט, "נכנסנו לחודש כסלו, חודש של אור, דווקא בימים החשוכים ביותר בשנה, אנחנו מדליקים נר ועוד נר - ביחד. אף אחד לא עומד בצד, אף אחד לא נשאר מאחור. כולם רצויים, כולם, כל אזרחי ישראל, חשובים, אנחנו נדאג לכולם. המבחן הגדול של הממשלה הזאת, של כולנו, הוא באיפוק. אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו - הרי סוף סוף אין בחירות באופק. נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל, באתגרים הגדולים: הביטחוניים, החברתיים, הכלכליים, ובלקחת את מדינת ישראל, מדינה שאין ולא תהיה כמותה בעולם - לקחת אותה עשרה צעדים קדימה. תודה רבה".

שר האוצר ליברמן, אמר לאחר בנט: "עברתי הרבה ממשלות, ואני לא זוכר ממשלה כזו עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו הממשלה הזו".

"נכון", הוסיף ליברמן, "יש מדי פעם חיכוכים ועימותים, ואחד אומר והשני עונה, אבל זה לא משנה. ראיתי בתקציב את רמת שיתוף הפעולה והערבות ההדדית בין השרים וראשי המפלגות כפי שלא ראיתי אף פעם. היה תענוג לעבוד. ממחר - ראבוטה, עבודה".

שר החוץ יאיר לפיד אמר: "מילת המפתח של הרגע הזה היא אחריות. לקחנו אחריות. מה שהביא אותנו לרגע הזה היא היכולת לגשר על פערים, לנהל משברים, לא לראות בעיניים - העיקר להגיע למטרה. לקחנו אחריות. עמדנו בהתחייבות. החזרנו את השפיות למדינת ישראל. אנחנו אנשים אחראים. אין לנו זמן לירידות בטוויטר, יש לנו מדינה לנהל. התחייבנו שנחזיר את השפיות, התחייבנו שנקים ממשלה, התחייבנו שנעביר תקציב. אנחנו עומדים בהתחייבות".

"לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד, אבל שמנו פה גם את היסודות לכל מה שנטפל בו בעתיד הקרוב. הממשלה הזו תטפל ותשים כסף גם בגמלאים, בחיילים הסדירים, בדמי אבטלה לעצמאים. זה יום שמח, ואני לא מתכוון לריב ביום שמח. אך היה גם יום עצוב, מה שעשו ליו"ר הכנסת מיקי לוי, ואנשים צרחו עליו קללות איומות, אני לא צריך לשלוח לו חיזוק - כי הוא אדם חזק. ומי שישב בצד ולא הגיב - שותף לפשע".

"אביגדור ליברמן באמת עשה עבודה טובה, ואני רוצה להודות לו, וכן לכל ראשי המפלגות, כולל מנסור עבאס, שעמד בגבורה בכל הנאצות וכן ליו"ר הקואליציה סילמן ולטופרובסקי וזאב אלקין".

מהליכוד נמסר בתגובה למסע"ת: "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד - שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית - גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים."

עוד נמסר מהליכוד: "נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח״כים נורווגים ובקניית קולות מרע"מ".

בנט נשאל לגבי הפרות ההבטחות שלו הבלתי פוסקות, והשיב: "עמדתי בהתחייבות שלי שלא נלך לעוד בחירות. אמרנו שננהל את הקורונה בלי סגרים, ובלי לסגור לימודים - וקיימתי, עשינו מה שטוב לישראל ועמדנו בהבטחת שלנו".

בשאלות העיתונאים, נשאל בנט על ידי פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן, "בחודשים האחרונים חזרתם שוב ושוב על ההצהרה: החרדים מוזמנים לממשלה, הם אלו שבחרו להחרים אותנו. פניתם ישירות לציבור החרדי ואמרתם: למרות שהנציגים שלכם בחרו שלא להצטרף לממשלה, אנחנו מייצגים אתכם".

שאלת פרשן 'כיכר', ישי כהן

"השאלה הראשונה", שאל כתב 'כיכר', "האם לא הגיע הזמן להסתכל לציבור החרדי בעיניים ולומר לו את האמת: אנחנו לא יכולים לצרף את הסיעות החרדיות לממשלה, גם אם נרצה, שר האוצר הטיל וטו על כך. רק בסוף השבוע הוא אמר בשלושת הערוצים שהוא לא יפר את הבטחת הבחירות שלו: ממשלה ללא החרדים. וכפי קשר בחוץ דאג לומר בשלט שהכין הוא הבוס".

"שאלה שניה; ראש הממשלה, וראש הממשלה החלופי הבטחתם שלא יהיו גזירות על הציבור החרדי. אמרתם שליברמן מודע לכך. והנה, בתקציב החדש - קיצוץ רוחבי בתקציבי הישיבות, מוסדות החינוך, הסמינרים, מחקתם לגמרי את כל נושא התרבות החרדית ועוד לא דיברנו על גזירת המעונות והחד פעמי. והמס על השתיה איפה בדיוק דאגתם לנו, הבטחתם שלא תהיה פגיעה נקודתית בחרדים, והנה החרדים נפגעו יותר מכולם".

ראש הממשלה בנט ענה לשאלה: "הציבור החרדי יקר וחשוב לי ואני אדאג לו. מי שלא דואג לו זה נציגי הציבור שלו שבוחרים לתקוף אותנו".

שר האוצר ליברמן, תקף את גפני על האמירה שנאמרה ב'כיכר השבת', על כך שבנט בוגד ואמר כי אין לו דבר עם הציבור החרדי, אלא רק עם הנציגים שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר