ניסיון התנקשות בעיראק

מל"ט ממולכד תקף את בית ראש הממשלה; מאבטחים נפצעו

מל"ט ממולכד תקף את ביתו של ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי, בבגדד, אך ראש הממשלה לא נפגע. מספר מאבטחים נפצעו; טרם ברור מי האחראי לכך (אקטואלי)

הנזקים בביתו של ראש הממשלה אחרי ניסיון ההתנקשות (צילום: ערוץ אל-ערביה הסעודי )

ניסיון התנקשות: מל"ט ממולכד תקף הלילה (ראשון) את ביתו של ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי, בבגדד, אך ראש הממשלה לא נפגע באירוע. עדיין לא ברור מי עומד מאחורי המעשה.

הצבא העיראקי דיווח כי אל-כאזמי נמלט ללא פגע וניצל מ"ניסיון התנקשות כושל", כלשונם. מספר מאבטחים נפגעו בהתפוצצות של המל"ט. לאחר שמיעת הפיצוץ של המל"ט הממולכד נשמעו קולות ירי באיזור.

ראש הממשלה לאחר ניסיון ההתנקשות (מתוך טוויטר)

אל-כאזמי עדכן בחשבון הטוויטר שלו כי "פעלתי ואני עדיין פועל במסירות נפש למען עיראק והעם העיראקי. טילי הבוגדנות לא יניאו את נחישות המאמינים. אני במצב טוב וקורא לרגיעה ולאיפוק מכולם למען המדינה".

מאוחר יותר, הוציא סרטון שבו אמר כי "הטילים הפחדניים והמל"טים הפחדניים לא בונים מולדת ולא בונים עתיד. אנחנו פועלים כדי לבנות את המולדת שלנו. על כולם ליצור דיאלוג שקט ובונה למען עיראק ועתידה".

דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס אמר כי "אנחנו בקשר הדוק עם כוחות הביטחון המופקדים על שמירת ריבונותה ועצמאותה של המדינה. הוקל לנו לשמוע שאל-כאזמי לא נפגע".

בגדודי חיזבאללה העיראקי (מיליציה פרו איראנית) טוענים כי אין מישהו שמוכן לבזבז מל"ט על חיסול ראש הממשלה, אל-כאזימי.

בשבועות האחרונים נרשמים עימותים בין מפגינים פרו-איראנים לבין כוחות הביטחון בעיראק, במחאה על תוצאות הבחירות לפרלמנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר