"רפורמים" • צפו

הרב מאזוז: "ליברמן בא מרוסיה, שם אין דת, כופרים בעיקר"

על רקע גזירות שר האוצר ליברמן על המגזר החרדי, ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז תקף אותו בחריפות בשיעורו: "צריך לדעת שכל מה שקרה לנו זה לא פחות ממה שקרה ברוסיה" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כסא רחמים )

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז תקף בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן בצל הגזרות שלו על המגזר החרדי: "צריך לדעת שכל מה שקרה לנו זה לא פחות ממה שקרה ברוסיה". צפו בדברים.

במהלך שיעורו בעיר בני ברק, תקף ראש הישיבה: "אנחנו רחוקים מהמצב להבין איך יבוא משיח עם כל מה שקורה אצלנו. אבל צריך לדעת שכל מה שקרה לנו זה לא פחות ממה שקרה ברוסיה.

"ליברמן הזה בא מרוסיה, וברוסיה אין דת, אין שם אלקים ואין כלום, כופרים בעיקר. ולכן הם מפטפטים מה שהם רוצים, הנה ירדה קרנם והם מחפשים מה לאכול .מה הרוויחה רוסיה מכל המעשים שלה? הגיעה לרעב נורא ואיום. כל מי שהיה אומר משהו נגד השלטון, היו שולחים אותו לסיביר והולך בחושך ובאפילה. אבל כאשר הולכים לפי התורה ומכבדים את התורה ומכבדים את עם ישראל, זה אחרת".

הרב הדגיש: "היום ברוסיה מכבדים את עם ישראל, הרב ברל לזר עושה שם מעשים טובים מאד. הולך לדובאי, ומביא לשם יהודים ששומרים תורה ומצוות, ועושים שם חתונה יהודית, וזו פעם ראשונה בהיסטוריה שבדובאי של הערבים עושים חתונה על פי ההלכה, והערבים רואים ואומרים איזה יופי, איזה עם מיוחד זה, החתן נותן לה טבעת ומברכים שבע ברכות, ומסתמא מחליפים את הברכות מאחד לשני, עוד ברכה ועוד ברכה ועוד ברכה".

בשלב הזה תקף הגר"מ את הרפורמים: "לאפוקי מאלו הרפורמים שהחריבו את עם ישראל, רב אחד מכאן וכומר אחד מכאן, זה מברך וזה מקלל... באיזה חורבן אנחנו נמצאים. הקב“ה יכרית את כל המחריבים של עם ישראל - ”יבוא בעל הכרם ויכלה את קוציו“, ועם ישראל יישארו שקטים ובריאים ושאננים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר