יו"ר פורום האקלים

דב חנין: "הציבור החרדי נרדף בישראל, אני מאוד מודאג"

"אני נגד חד פעמי, אבל יש דרך. אנחנו נאבקים על העתיד של בני אדם, אבל בסוף גם מאבדים אותם", כך תוקף חכ"ל ד"ר דב חנין, יו"ר פורום האקלים, את הטלת המס על החד פעמי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ )

חבר הכנסת לשעבר, ד"ר דב חנין, יו"ר פורום האקלים הישראלי, התארח באולפן 'כיכר השבת' ותקף את הדרך בה שר האוצר, אביגדור ליברמן, החליט להוריד את השימוש בכלים חד פעמיים, תוך פגיעה במשפחות החרדיות. הריאיון המלא, בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

"אני מאד מצטער על המהלך הזה, ואני יסביר לך מדוע", פתח חכ"ל חנין את דבריו: "קודם כל אני נגד חד פעמי, אבל יש דרך וכאן לא היתה הסברה, לא הציעו לאנשים חלופות. לא הציעו מדיחי כלים בסבסוד, כפי שמציע הרב פרוש בהצעת החוק - הצעה שאני תומך בה.

"תייצר פתרונות לאנשים, תסביר, תשכנע. לציבור החרדי שהוא ציבור מאורגן יש מנהיגים ורבנים שאפשר לדבר איתם ולנהל תהליך, והמהלך הכוחני הזה נתפס בציבור החרדי ובצדק כמהלך כוחני.

"הציבור החרדי מסתכל על משרד האוצר וחושב לעצמו שאם כל כך חשובה להם נושא הזיהום, מדוע הם לא פועלים נגד המפעלים המזהמים במפרץ חיפה, או נגד צינור קצ"א שהופך את מתקני ההתפלה לנמל נפט?".

לדבריו: "אני חושב על אותה אמא לילדים שעובדת וחוזרת הביתה וצריכה להכין אוכל לילדים, מה אנחנו מצפים ממנה שהיא תעשה? אנחנו נאבקים על העתיד של בני אדם, אבל בסוף גם מאבדים אותם.

"אני רואה את הציבור החרדי כמיעוט נרדף בישראל, ולא אהבתי את הרעיון של לרדוף ציבור רק מפני שיש לו אמונות ודעות שונות".

אתה רואה שיש בימים אלו ניסיון לדרוס את הציבור החרדי?

"אני מאד מודאג ממה שקורה ביחסים בין הציבור החרדי לבין הרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר