יקבל חזרה את הדגל

אחרי שנה וארבעה חודשים: דוד קרויס ניצח את המשטרה

לפני שנה ו-4 חודשים נעצר דוד קרויס בשוק מאה שערים לאחר שהניף את דגל הרשות הפלסטינית; מאז הוא ניהל מאבקים משפטיים מול המשטרה כדי לקבל בחזרה את הדגל - עד לניצחון (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רגעי המעצר של דוד קרויס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שנה וחצי אחרי שנעצר בגלל שהניף את דגל הרשות הפלסטינית, דוד קרויס מנצח את המשטרה, לאחר שורת מאבקים משפטיים, עם פסיקת ביהמ"ש שעל המשטרה להחזיר לידיו את הדגל.

גלגולו של הדגל >>

במהלך אכיפת תקנות הקורונה בשוק מאה שערים לפני שנה וארבעה חודשים נעצר דוד קרויס לאחר שהניף את דגל הרשות הפלסטינית.

לאחר חקירה דוד שוחרר - אך ללא הדגל. חמישה ימים אחרי, דוד באמצעות עורכי דינו נדב גדליהו ושמואל הורביץ, הגיש לבית משפט השלום בירושלים בקשה לקבל את הדגל בחזרה. המשטרה השיבה לבית משפט שהתיק נסגר בסיום חקירתו של דוד קרויס ואין מניעה להחזיר את הדגל.

יממה לאחר תגובת המשטרה, ראש ענף החקירות של משטרת ירושלים, שמוליק בן עמוס, הגיש תגובה חדשה לבית משפט השלום ושם כתב שהם מתנגדים להחזיר את הדגל. כעבור חודשיים, בית משפט השלום דחה את הבקשה של קרויס להחזיר לו את הדגל.

חלפה חצי שנה ודו קרויס ועורכי דינו הגישו לבית משפט השלום בקשה לעיון חוזר בתיק, לאחר שהתיק לא הועבר לגורמי התביעה, אך גם את הבקשה הזו בית משפט השלום דחה.

הדגל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כעבור שלושה שבועות, קרויס ועורכי דינו הגישו ערר לבית המשפט המחוזי. השופט הורה למשטרה להגיב לערר בתוך 21 יום. אלא שחלפו 38 ימים מהחלטת ביהמ"ש והמשטרה לא הגיבה. בשלב זה ביקשו עורכי דינו של קרויס לקבל החלטה בתיק בגלל שהמשטרה לא הגיבה.

רק לאחר חודשיים, המשטרה הגיבה לבית המשפט שתיק החקירה נגד קרויס נסגר ונפתח מחדש. פקד ירון בן צבי כתב שהמשטרה מגיבה לבקשת בית משפט אחרי כל כך הרבה זמן בעקבות כך שהחלטות בית המשפט לא הגיעו למשטרה.

אחרי 137 ימים, בית משפט המחוזי מקבל החלטה וכותב כי "המשטרה לא פעלה בהתאם להחלטת בית המשפט ובמידה והיא לא תגיב בתוך שבוע היא תיחשב כמסכימה לקבלת הערר והערר התקבל".

12 יום אחרי ההחלטה, לאחר שהמשטרה לא הגיבה, השופט מורה למשטרה להחזיר את הדגל לדוד קרויס ורק לאחר ההחלטה במחוזי - המשטרה מחליטה להגיב, וכותבת שהם לא קיבלו את החלטות בית המשפט.

עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ

במקביל, בפרקליטות מחוז ירושלים מחליטים לסגור את תיק החקירה נגד דוד קרויס.

לפני מספר ימים החליט בית משפט המחוזי שהערר התקבל ושהחלטה מלפני מספר חודשים בתוקף בגלל שהמשטרה לא הגיבה. היום, אחרי מאבק של יותר משנה, דוד קיבל את הדגל בחזרה.

מעורכי הדין שמואל הורביץ ונדב גדליהו נמסר: "אנו שמחים שהדגל הושב למר קרויס. אנו שמחים מכיוון שלמעשה לא בוצעה שום עבירה על ידי מר קרויס - הנפת הדגל אינה מהווה עבירה, לעמדתנו. לעמדה זו הצטרפה התביעה, וכך גם פסיקת בית המשפט העליון.

"חשוב לה למשטרה שתפנים שלחופש הביטוי במדינה דמוקרטית יש גם "מחירים" גם אם הם למורת רוחה של המשטרה.

"אנו שמחים גם שפסיקת בית משפט השלום, כב' השופט אלעזר ביאלין, לפיו הנפת הדגל היא אסורה, נהפכה בהחלטת בית המשפט המחוזי, ולמעשה גם בהחלטת הפרקליטות לפיה אין כל עבירה במעשיו של מר קרויס. אנו שמחים גם שבית המשפט שם קץ לסחבת ולזלזול של המשטרה בהחלטות בית המשפט המחוזי, כולל הצהרות שווא בהליכים שונים בפני בית המשפט. אנו מקווים שזהו צעד חשוב לחיזוק חופש הביטוי, ועל כך משרדנו גאה, וימשיך במלאכתו נאמנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר