ביטול הסבסוד במעונות

88% מהחרדים: ליברמן מונע מ'שנאה'; וכמה יצאו לעבוד?

רק 2% מהחרדים סבורים כי החלטת ליברמן לקצץ בסבסוד למעונות יום לאברכים תביא אותם לשקול לצאת לעבוד, כך עולה מסקר 'דיירקט פולס'; רוב מוחץ סבורים שליברמן מונע משנאה לחרדים (ארץ)

"מונע משנאה"; אביגדור ליברמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לקראת הדיון מחר (רביעי) בבג"צ בעתירה כנגד קיצוץ הסבסוד למעונות יום לנשים חרדיות הנשואות לאברכים, שר האוצר אביגדור ליברמן טוען כי ההחלטה נובעת משיקולים כלכליים בכדי לעודד גברים חרדים להצטרף לשוק העבודה, אך מתברר כי החרדים חושבים שהוא פשוט שונא אותם ובנוסף הדבר לא יעודד יציאה לעבודה.

עם פרסום ההחלטה ובמסגרת מחקר ענק שערך מכון 'דיירקט פולס' בקרב הציבור החרדי, נבדק בין השאר כיצד נראית החלטת שר האוצר מנקודת מבט חרדית: האם היא אכן מטיבה עם המגזר או נועדה להתעמר בחרדים, ובעיקר - האם ההחלטה אכן תביא את התוצאה שאליה מכוון שר האוצר לטענתו: יציאת גברים חרדים נוספים לשוק העבודה ובהיקף גדול יותר.

ובכן, רק 2% מהחרדים אמרו כי ישקלו בשל תגרום לבעלים להפסיק את לימודיהם ב'כולל' ולצאת לעבוד. 40% חששו כי ההחלטה תגרום דווקא לאישה העובדת להפסיק לעבוד (23%) או לצמצם את היקף המשרה שלה (17%).

הנתונים דומים למספר המשיבים שטענו כי ביטול הסבסוד יפגע בהם במידה רבה (43%), בנוסף ל-20% שהשיבו כי יפגעו במידה בינונית או מעטה.

ביחס למניעיו של שר האוצר, רוב מוחץ בציבור החרדי (88%) סבור כי המהלך נעשה מתוך שנאה למגזר החרדי, 9% סבורים כי המניע היה גם כלכלי וענייני, מלבד ההתנכלות למגזר.

"עם תחושות כאלו, ספק גדול אם משרד האוצר אכן יזכה להבנה ושיתוף פעולה מצד הציבור החרדי", אומרים ב'דיירקט פולס', "בוודאי בהתייחס לכוונות חלק מגורמי הממשלה לנסות ולשלב את החרדים בקואליציה".

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, במהלך חודש אוגוסט 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית ואמצעים טלפוניים, בהיקף של 2,247 משיבים בוגרים (18+) מקרב כלל האוכלוסיה החרדית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.5%+- בהסתברות של 95%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר