חברות הביטוח מסרבות

אחרי האסון הנורא במירון: אין ביטוח לאלפי המבקרים בציון

למעלה מחצי שנה לאחר האסון הנורא במירון בו נספו 45 בני אדם, מתברר כי למתפללים במקום - אין ביטוח מזה כשבוע וחצי, לאחר שחברות הביטוח מסרבות לבטח; ומה השיב היועמ"ש לוועדה? (בארץ)

ציון הרשב"י במירון (צילום: Matanya Tausig/Flash90)

למעלה מחצי שנה לאחר האסון הנורא במירון, שאירע בל"ג בעומר, בו נספו 45 בני אדם, מתברר כי למתפללים במקום - אין ביטוח מזה כשבוע וחצי, כך חושף הבוקר (רביעי) קובי נחשוני ב'ידיעות אחרונות'.

בימים אלה ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון מגבשת את דו"ח הביניים לקראת הילולת ל"ג בעומר הקרובה שתחול בעוד כחצי שנה, אך מתברר כי כבר צצה בעיה חדשה במתחם הקדוש.

לפי הדיווח ב'ידיעות', לפני שבוע וחצי פג תוקף הביטוח על המתחם ומאז אף חברת ביטוח לא מסכימה לבטח את המקום. בעקבות כך, אלפי המבקרים במקום מדי יום - לא מבוטחים, כך שאם חלילה ייגרם לאי מי מהם נזק כלשהו, הוא לא יקבל פיצוי כספי.

ציון הרשב"י במירון בתיעוד מהרחפן - ערב ל"ג בעומר האחרון (צילום: יהודה רוזן)

כיום, המתחם מנוהל על-ידי 'ועדת החמישה', שכעת חשופה לתביעות מצד המבקרים, בשל היעדר הביטוח. לפני כשבועיים, כך מדווח נחשוני ב'ידיעות', פנה מנהל הוועדה, אלי פריינד, ליועץ המשפטי לממשלה, וביקש כי ידאג לביטוח מטעם המדינה למקום.​

המשנה ליועמ"ש השיבה לו כי "לאור מורכבות הסיטואציה והאינטרס הציבורי המובהק בהפעלת מתחם קבר הרשב"י, אציין כי ככל שגורם ממשלתי כלשהו יבקש ליצור הסדר ביטוחי או 'מעין ביטוחי' לחברי ועדת החמישה, אנו נעשה כמיטב יכולתו על מנת לסייע למהלך", וזאת מאחר והוועדה נחשבת לגוף פרטי ולא ממשלתי.

מי שמנסה למצוא פתרון לבעיה שנוצרה הוא השר מתן כהנא שהורה לוועדת החמישה, כך לפי הדיווח ב'ידיעות', להשאיר את האתר פתוח "בכל קונסטלציה" והנחה את גורמי המקצוע לגבש מתווה לביטוח המתחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר