כפייה חילונית

ב'נציבות המדינה' נכנעו: הכשרת חרדים לעבודה - במעורב

לאחר שנים בהן התוכנית לשילוב חרדים בעבודה - לא התקיימה, בשל תלונות ארגונים אנטי חרדיים, כעת המהלך יוצא לפועל, אך ב'נציבות' החליטו: ההכשרה תהיה במעורב בין גברים נשים (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה; למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

האם ממשלת השינוי מתחילה ליישם את המדיניות האנטי-חרדית, בכניעה לתכתיבי שדולת הנשים והיועצים המשפטיים? כך נראה מהתוכנית נציבות שירות המדינה, שיצאה היום (רביעי), והיא תפעל במתכונת מעורבת.

כבר לפני כשנתיים, בעקבות תהליכים משפטיים שיזמה שדולת הנשים, נסגרה תכנית 'משפיעים' שהכשירה חרדים וחרדיות לתפקידים בשירות המדינה וברשויות המקומיות.

תכנית 'המשפיעים' פעלה במשך מחזור אחד, והכשירה בקבוצות נפרדות כ-45 גברים ונשים מהציבור החרדי שהשתלבו בהצלחה בתפקידים שונים במשרדי ממשלה וברשויות מקומיות.

לאורך השנים, התקיימו דיונים נוספים במשרדי הממשלה שונים, בהם משרד הפנים, משרד העבודה והרווחה (היום במשרד הכלכלה), נציבות שירות המדינה ואחרים בניסיון למצוא מתווה הולם לקיום התכנית, עם שמירה על הפרדה מגדרית ואווירה חרדית. למרות המאמצים, קידומה של התכנית התמסמס בעקבות לחצים מצידה של שדולת הנשים וחששות של היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה.

"עם הקמת ממשלת השינוי", אומר ל'כיכר השבת', מומחה בתחום שילוב החרדים בעבודה, "ניתן האור הירוק מצד הממשלה השונאת חרדים, להשלמת המהלך ולהצגת תכנית המתחזה לתכנית הכשרה המיועדת לחרדים וחרדיות, אך בהכשרה מעורבת וללא הפרדה בין גברים לנשים".

התכנית שנקראת "תנופה", החלה בשיווק מאסיבי בקרב הציבור החרדי, בניסיון לפתות משתתפים פוטנציאליים להירשם לתכנית המעורבת.

במודעת השיווק, כמעט ולא ניתן להבחין בניסוח המעורפל, באותיות מזעריות המבהיר שמדובר ב"תכנית המיועדת לגברים ולנשים כאחד".

המומחה בתחום, אומר ל'כיכר השבת': "זוהי התממשות החלומות של ממשלת השיסוי נגד חרדים. התכנית היא כניעה מבישה לאג'נדות הקיצוניות של שדולת הנשים".

מטעם הנציבות נמסר בתגובה: "נציבות שירות המדינה היא גורם מקצועי האחראי על ההון האנושי בשירות המדינה, והיא רואה מתפקידה לספק פתרונות מגוונים המתאימים לקבוצות שונות בחברה הישראלית, לרבות בציבור החרדי. תזמון פתיחת התכנית נגזר מהבשלה של מהלכים מקצועיים שהחלו בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת, ולמועד פתיחת התכנית אין כל קשר להרכב ממשלה כזה או אחר".

"תכנית 'תנופה' הינה רק אחד המענים לשילוב חרדים בשירות המדינה, לצד כלים ממשלתיים נוספים - לרבות תכנית 'משפיעים' המספקת מענה לקהל יעד אחר. 'תנופה' איננה תכנית הכשרה, אלא תכנית להשמה וליווי של אקדמאים חרדים במשרות ספציפיות בדרג הביניים בשירות המדינה, ולכן היא כוללת רק הכשרה קצרה של שישה שבועות בכניסה לתפקיד , שעיקרה תכנים מקצועיים".

עוד נמסר בתגובה: "קהל היעד העיקרי של תכנית תנופה הוא חרדים שכבר עובדים או לומדים במקומות מעורבים מגדרית, ולכן ההכשרה המעורבת (חלקית) אינה נוגדת את אורח חייהם. עובדה זו מצוינת במפורש בכל הפרסומים על התכנית, ותודגש בפני המועמדים גם בהמשך התהליך במסגרת בחינת התאמתם לתכנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר