המבצע הלאומי מתרחב

המומחים הכריעו ברוב מוחץ: גם ילדים בני 5 עד 11 יתחסנו

בתום דיון שהתקיים בדלתיים סגורות, הצביעו רוב מוחץ של חברי הצוות לטיפול במגיפות בעד אפשרות חיסון ילדים בגילי 5 עד 11 בישראל • גם ילדים מחלימים יזדקקו לחיסון, תלוי מתי נדבקו (קורונה, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בכסלו תשפ"ב | 10.11.21
מנת חיסון של פייזר (צילום: shutterstock)

ישראל מתקדמת לחיסון עדר: חברי הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות החליטו הערב (רביעי) - כצפוי - להמליץ על מתן חיסוני קורונה לילדים בגילי 5 עד 11, ברוב מוחץ של 73 בעד מול 2 נגד. באשר לילדים מחלימים, 35 המליצו לחסן, תלוי בזמן שחלף מאז שהילד נדבק, ו-8 הצביעו בעד ללא תלות במועד.

65 מהמומחים המליצו למשרד הבריאות להתחיל מיד את מבצע חיסון הילדים, המהווה התפתחות משמעותית במבצע החיסונים הלאומי, בלי להמתין להתפרצות גל קורונה חמישי, זאת במטרה למונעו.

במהלך הדיון הציג הפרופ' ניר גביש, חבר הטכניון, והד"ר עמית הופרט ממכון גרטנר, מצגת הדנה בשאלה מה היה קורה אם חיסוני הילדים היו מתבצעים טרם תחילת הגל הרביעי בימי ממשלת בנט-לפיד, ותוצאותיו סייעו להחלטת רוב המומחים.

הדיון וההצבעה היו סגורים, לאחר שבשבוע שעבר התקיים החלק הראשון והפתוח בדיון. בסך השיקולים שהשפיעו על ההחלטה לנעול את הדיון היה הרצון לנהל שיח חופשי ופתוח בסוגיה הרגישה והמכרעת, על רקע השיח האלים בתקופה האחרונה.

התנהלות משרד הבריאות בעידוד ובהסברה להורים תהיה דרמטית באשר להצלחת המבצע. ע"פ מחקר שנערך בהובלת אוניברסיטת וושינגטון ואוניברסיטת רייכמן, 40% מההורים בישראל לא מתכוונים לחסן את ילדיהם, רק 37% מההורים הביעו כוונה לחסן את הילדים ו-23% השיבו כי הם מתלבטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר