"הסכמי אברהם" עשויים להתרחב

המועמד לנשיא לוב תומך בהסכם עם ישראל

הגנרל ח'ליפה חפתר, המועמד המוביל לנשיאות המדינה, עשוי להוביל להסכם עם מדינה ערבית חמישית, ראשונה בימי ממשלת בנט: "כדי שלוב תחזור למשפחת העמים" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לקראת הסכם נורמליזציה חדש? לוב, המדינה הערבית-אפריקנית שחוותה משברים רבים מאז נפל - ע"י הציבור וברצונו - השליט מועמר קדאפי, נערכת לבחירות שתיערכנה בעוד חודש וחצי, ויכולות להיות גורליות גם עבורנו בישראל.

הגנרל ח'ליפה חפתר, המועמד המוביל לנשיאות לוב, התבטא בשבועות האחרונים כי אילו יבחר, יפעל למען הגעה להסדרת יחסים עם ישראל. "אם ינצח, יפעל לחידוש היחסים עם ישראל, כדי שלוב תחזור למשפחת העמים", כך דווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום', מפי מקורביו.

אילו לוב אכן תקיים מהלך זה, היא תהיה המדינה החמישית שמצטרפת ל"הסכמי אברהם", אחרי איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן, שם ההסכם בבעיה עם ההפיכה במדינה. עבור ראש הממשלה נפתלי בנט יהיה זה הסכם מדיני ראשון, אם אכן יקרה, אך שורשיו בימי בנימין נתניהו.

גורם במטה הבחירות של ח'ליפה חפתר דיבר על כך שייתכן דווקא הזכרת ירושלים מרחיקה אותו מניצחון בטריפולי: " דיבורים על ישראל עלולים לפגוע בסיכוייו לנצח - בגלל העוינות המסורתית של הציבור בלוב לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר