לאחר חודש וחצי

הרמטכ"ל על תחקיר לוחמי דובדבן: נעשו שגיאות, אך נגבה

הרמטכ"ל קיבל השבוע את ממצאי התחקיר מאירוע המעצר בכפר בורקין, במרחב החטיבה המרחבית מנשה של כח לוחמים מיחידת דובדבן, במהלכו נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קשה (צבא וביטחון)

הפשיטה בבורקין (צילום: ערבי)

דובר צה"ל: ממצאי התחקיר מאירוע המעצר בכפר בורקין, במרחב החטיבה המרחבית מנשה של כח לוחמים מיחידת דובדבן, שהתרחש בכ' בתשרי תשפ"ב, הוצגו השבוע לראש המטה הכללי, רב- אלוף אביב כוכבי על-ידי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס.

המעצר בוצע כחלק ממבצע רחב היקף של אוגדת יהודה ושומרון, שירות הביטחון הכללי וגורמי המודיעין ובמסגרתו בוצע גל מעצרים נרחב לסיכול תשתית צבאית של ארגון הטרור חמאס שעתידה הייתה לבצע פיגוע במתווים שונים.

הרמטכ"ל קבע כי הכוחות עמדו במשימתם והביאו לסיכול של חלק נרחב מתשתית טרור של החמאס, ביהודה ושומרון. הרמטכ״ל שיבח את פעילותם המקצועית והנועזת של לוחמי יחידת דובדבן והביע הערכה לשותפים הנוספים בפעולה, בהם כלל גורמי המודיעין, השב"כ ופיקוד המרכז. עם זאת, האירוע הסתיים בפציעתם של סרן ד׳ ורס״ל י׳, תוצאות אשר הובילו לתחקור מעמיק והפקת לקחים.

מהתחקיר עלה שבמהלך הפעילות למעצר אחד המחבלים, פתח המחבל בירי לעבר הלוחמים בחצר הבית, ואלו הגיבו באש. המחבל נימלט מהחצר מפקד הפלגה שהיה מחוץ לחצר יחד עם הקשר שלו, חתר למגע לכיוון המחבל, ביצע לעברו ירי ופגע בו. במהלך ריצתם, חדרו לחצר, נפגעו מאש כוחותינו ונפצעו באורח קשה.

הרמטכ״ל קיבל את מסקנות התחקיר כפי שהוצגו ובראשן השגיאה בכניסה לשטח החצר ללא תיאום מבצעי עם יתר הכוח. בהמשך לכך, הדגיש הרמטכ״ל את חשיבות ההבנה והשליטה של הלוחמים בסביבה המבצעית בה הם פועלים.

לסיכום דבריו, אמר הרמטכ״ל: ״אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים, באירוע הזה לוחמי יחידת דובדבן מנעו בגופם פגיעה באזרחי ישראל. צה״ל ימשיך לסכל טרור, להגן על האזרחים ובמקביל לתחקר כל אירוע ביסודיות, ללמוד ולהשתפר. לצד זאת, בלחימה מתרחשות טעויות ונגבה אתכם גם במקומות בהם אתם שוגים, אני סומך עליכם, על רוח הלחימה שלכם, על חשיפת האמת ועל כושר הלמידה שלכם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר