"לכינוסי בחירות זה בסדר"

מאות מחו נגד כוונת העירייה לסגור את ה'שטיבלך' בשיכון ו'

עיריית בני ברק, הודיעה על כוונתה לסגור את בית הכנסת הספרדי בשיכון ו' - כבר בקרוב. בתגובה, יצאו מאות מתושבי השכונה להפגין; "בבחירות ידעו נציגי שס לערוך במקום כינוסי בחירות" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההפגנות אתמול בשיכון ו' (צילום: באדיבות המצלם)

מאות תושבי שכונת שיכון ו', הפגינו אתמול (מוצ"ש) נגד כוונת עיריית בני ברק להרוס את בית הכנסת הספרדי בשכונה - 'חמדת שמשון'.

מדובר בבית הכנסת הנמצא במקלט שכונתי בשיכון ו', ומשמש כ'שטיבלאך' לאלפים מתושבי בני ברק המתפללים בו מדי יום וכן בשבתות וימים טובים.

בית כנסת הוקם כאמור לפני שלוש שנים - בתוך מקלט מחמת מחוסר במבני ציבור באזור. עם הזמן וגידול המתפללים הורחב בית הכנסת לשטח העליון של המקלט וקיבל אישורים זמניים מהעירייה. כעת החליטה העירייה לפנות את בית הכנסת כבר בשבוע הקרוב.

כאמור, במוצ"ש התקיימה הפגנה עם למעלה מחמש מאות איש שזעמו על הכוונה להרוס את המקום. רבני השכונה נאמו בהפגנה ודרשו מראש העיר אברהם רובינשטיין לעצור את פינוי בית הכנסת ולמצוא מקום ראוי לציבור המתפללים.

משה כהן, מתפלל קבוע בבית הכנסת, היה נסער בשיחה עם 'כיכר השבת', לדבריו: "למעלה מאלפיים איש מתפללים מידי יום בבית הכנסת והעירייה מסרבת להקצות מקום לציבור כל כך גדול שאין לו מענה, והכל בשל צרות עין של איש אחד שאינו מתושבי השכונה".

מתפלל נוסף אמר ל'כיכר השבת': "במהלך הבחירות ידעו נציגי ש"ס לערוך במקום כינוסי בחירות ללא סוף וכעת מפקירים את הציבור הנתון למרמס".

מדוברות עיריית בני ברק נמסר: "בית הכנסת חמדת שמשון הוקם במהלך חודשי הקורונה על שטח ציבורי ללא אישורים ובניגוד לחוק. מה שהתקבל בסלחנות כ"הוראת שעה" במצב חירום , הפך למרבה הצער לניסיון לקבע עובדות בלתי חוקיות ובלתי הגיוניות בשטח. מלבד אי החוקיות שבמיקומו, השתלטו המקימים על מרבית שטח המדרכה כשהם עוקרים את תחנות מסוף האוטובוסים ומותירים את תושבי העיר בהמתנה לקווי האוטובוס מחוץ למפרץ החוקי המאושר על ידי משרד התחבורה תוך סיכון חיי אדם. למצער, נעשה גם שימוש בחיבור פיראטי לחשמל העירוני בניגוד לחוק".

עוד טענו בעירייה: "גם דרכי הגישה לבתי הכנסת במקום נחסמו בעקבות השתלטות זו. למרות שיחות מפורשות והתראות חוזרות ונשנות, מסרבים המקימים להפנים כי מה שנעשה בשעת חירום לא יוכל להפוך לנוהל של קבע.
עיריית בני ברק אינה יכולה להשלים עם השתלטות על שטחי ועל הפרעה לתושבים בכל צורה שהיא. יתכבדו הגבאים להגיש בקשת הקצאה כחוק, בקשה שתידון ככל הבקשות שסייעו בשנים האחרונות לעשרות קהילות ובתי כנסיות מכל החוגים והקהילות, להגיע למשכן של קבע".

(באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר