שינוי דרמטי

נוהלי פתיחה באש שונו: מותר לירות בגנבים

לאחר שנים של התנהלות מסוכנת וחוסר אונים, בצה"ל החליטו סוף סוף לשנות את נהלי הפתיחה באש ולהתיר ירי לעבר גנבי נשק ותחמושת מבסיסי צה"ל ושטח אש (ביטחון)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר שנים של התנהלות מסוכנת, בצה"ל החליטו סוף סוף לשנות את נהלי הפתיחה באש ולהתיר ירי לעבר גנבי נשק ותחמושת מבסיסי צה"ל ושטח אש, כך נחשף היום בחדשות כאן 11.

את ההחלטה אישר הרמטכ"ל והייעוץ המשפטי של צה"ל, לנוכח שינויים מבצעיים.

עד היום הנהלים לא אפשרו להם לפתוח באש במקרים כאלה אך נוכח מקרי הגניבה הרבים של תחמושת ואמצעי לחימה בבסיס צאלים בדרום שונו הוראות הפתיחה באש.

כמו כן בצה"ל החליטו להבהיר שוב את נהלי הפתיחה באש ביו"ש. בצה"ל הבהירו כי גם לאחר כתיבת ההוראות החדשות, לחיילי צה"ל נשמרת מלוא הזכות להגיב באש חיה במקרה שהלוחמים חשים סכנת חיים.

כמו כן, שונו נהלי הפתיחה באש בגבול מצרים, והחיילים יוכלו לירות לעבר מבריחי הסמים והנשק בגבול, דבר שבעבר היה אסור עליהם לעשות.

על פי הדיווח, הנהלים החדשים יופצו כבר במהלך הימים הקרובים לחיילים בגזרות השונות, והם אמורים להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים.

תנועת אם תרצו, המלווה את צעדת האמהות וממובילות המחאה הציבורית לשינוי הוראות הפתיחה באש: ''מברכים על השינוי החשוב בהוראות הפתיחה באש, סוף סוף חיילי צה''ל יוכלו לעצור את גניבת הנשקים מבסיסי צה''ל. עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה: כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה. כמי שמלווים את צעדת האמהות נמשיך ללחוץ ולקרוא לדרג הצבאי והמדיני לתת לחיילי צה''ל כלים להגן על עצמם!''

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר