"תקופת צינון"

ב'ימינה' דרשו שהחוק נגד נתניהו לא יחול על בנט

בוועדת השרים לחקיקה אושרה היום הצעת החוק של סער נגד נתניהו. אך מתברר כי מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש לאור בקשת 'ימינה' להחריג את נפתלי בנט (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, שקד וחברי מפלגת ימינה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

לאחר סאגה ארוכה, הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה של גדעון סער, הגיעה הערב (ראשון) לישורת האחרונה ועברה פה אחד בוועדת השרים. אך על פי הפרסום ב'כאן חדשות' מתברר שהייתה דרמה מאחורי הקלעים

על פי הדיווח, בימים האחרונים היה מאמץ גדול של שרי ימינה - בראשות ראש הממשלה בנט, לקבוע שהצעת חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לא תחול על כהונת ראש הממשלה נפתלי בנט. כ

בנט ושקד דרשו שהחוק יחול רק על "כהונה רציפה" של שמונה שנים. על פי הדיווח, בנט יצא היום מישיבת הממשלה כדי לסגור את הפרטים ולפקח מקרוב על הנוסח הסופי של החוק.

שר הביטחון גנץ טען שהבקשה הזו בדיחה, לעומת זאת, שר המשפטים סער שהיה לחוץ שהחוק יעבור, אמר כי "הגענו לפשרה עם ראש הממשלה וימינה, תהיה תקופת צינון של שלוש שנים".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה: "אני חושבת שזה לא טוב, הייתה טראומה של התעללות בדמוקרטיה. החוק הזה הוא טלאי – הוא לא יעזור, לא מתאים לשיטת המשטר שלנו. אני אצביע בעד כי אני מחוייבת להסכמים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לאחר אישור הצעת החוק: "מארה"ב לא צריך ללמוד את הדברים הרעים. חוק השולל הגבלת כהונה מנוגד לתכליתה של הדמוקרטיה, כי לאנשים יש זכות לבחור את מי שהם רוצים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אחרי שגנבו את קולות הבוחרים, עכשיו מנסים בממשלה לגנוב, גם את זכות העם לבחור לראשות הממשלה. החוק הזה הוא אסון לדמוקרטיה ופגיעה בחופש הבחירה. שנאת נתניהו מעבירה את הממשלה על דעתה. בושה".

צפו בדיווח המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר