ארבעה נעצרו | תיעוד

שבו להפגין: עשרות מתפרעים במחאה כנגד הרכבת הקלה

עשרות קיצוניים התאספו בשעה האחרונה ברחוב ירמיהו בירושלים, וניסו לחסום בגופם את עבודות הרכבת הקלה באזור בר אילן • כוחות יס"מ שהגיעו למקום עצרו ארבעה מהמפגינים | תיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המתפרעים בהפגנה הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר מספר ימים של רגיעה: כמאה וחמישים מפגינים הגיעו בשעה האחרונה (ראשון) לאזור בר אילן בירושלים, כדי למחות כנגד עבודות הרכבת הקלה באזור.

מדובר בהפגנה חריגה וגדולה, שכבר לא הייתה הרבה זמן. חלק ממארגני ההפגנה נמנים על 'העדה החרדית', לה יש נציגות מכובדת בהפגנה.

במהלך ההפגנה שנהפכה לאלימה, ניסו הקיצוניים להשחית רכוש ציבורי, חסמו את התנועה ואף קראו 'נאצים' לכוחות השיטור שהגיעו למקום.

בנוסף, המפגינים, הצליחו להשחית רכוש ציבורי וגרמו לסיכון חיים של העוברים ושבים.

עד כה המשטרה בשילוב כוחות יס"מ שהגיעו למקום, עצרו ארבעה מתפרעים והם מנסים להשליט סדר באזור ולהחזיר את התנועה לפעילות רגילה.

המשטרה הזניקה למקום את המכת"זית, כדי לסייע לה בפיזור ההפגנה.

מטעם המשטרה נמסר בתגובה לאירוע: "בשעה האחרונה החלה הפרת סדר ברחוב בר אילן בירושלים תוך חסימת ציר התנועה והפרעה באתר העבודה שבמקום".

"כוחות משטרה הגיעו למקום והמשטרה החלה בפיזורם של מפרי הסדר. עד כה נעצרו ארבעה חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב'כיכר השבת', כי מספר תושבים חרדים ברחוב בר אילן בירושלים, זועמים על המשטרה לאחר שבמהלך הפגנה של 'העדה החרדית' נגד עבודות הרכבת הקלה, שנערכה לאורך הרחוב, המשטרה עשתה שימוש במכת"זית והתיזה מים לתוך בתי התושבים.

אחד התושבים אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אני סובל גם ככה מרעש של עבודות והפגנות, לא מגיע לי לקבל בנוסף שפריץ של מכת"זית לתוך הבית בגלל שלא זכרתי לסגור את החלון".

תושב נוסף מספר כי "אתמול במהלך ההפגנה היה הרבה רעש, זה העיר את הילדים שלי שכבר הלכו לישון, הלכתי לחלון לראות מה קורה וקיבלתי שפריץ לתוך הבית מהמכת"זית".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "בעקבות מחאה אלימה בה נטלו חלק עשרות פורעים שחסמו את ציר התנועה ופגעו במרקם החיים, נאלצה המשטרה לפעול בנחישות לפיזורם באמצעות שימוש במכת"ז, זאת לאחר סירובם של המפגינים להישמע להוראת הפיזור שניתנה על ידי קצין משטרה.

"נציין כי השימוש במכת"ז מגיע רק לאחר ניסיונות אחרים לפזר את המתפרעים ונועד לשמור על החוק והסדר הציבורי ולהפסיק את ההתפרעויות האלימות שעלולות לפגוע בחיי אדם, זאת תוך חשיבה ופעולות מירביות לצמצום פגיעה באזרחים תמימים.

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והזכות להפגין אך לא נאפשר כל הפרת סדר אלימה".

(מפגינים נגד הרכבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר