הרצח ב'שובו בנים'

הוארך מעצרו של החשוד שהכה את ניסים שטרית

מעצרו של אחד החשודים בפרשיית הרצח 'ניקיון כפיים' הוארך שוב בפעם השישית באישור של היועמ"ש • למשטרה הגיעו ראיות חדשות הקושרות אותו גם לרצח של אבי אדרי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פרשת 'ניקיון כפיים' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשת 'ניקיון כפיים': מעצרו של אחד החשודים, הוארך היום (שני) בשבוע, בתום דיון בבית המשפט בעניינו, זאת לאחר שהחשד נגדו, במעורבות בפרשיית הרצח וההיעלמות לפני יותר משלושים שנה, התחזק.

במהלך הדיון, שאל עורך הדין את נציג המשטרה, מה היה חלקו של החשוד, והאם היה שותף בחטיפה וברצח. נציג המשטרה השיב, כי החשד הוא שהחשוד היכה את ניסים שטרית. לדבריו, "יש לנו ראיות שקושרות אותו לרצח, הוא חשוד שהיה מעורב גם ברצח של אבי אדרי".

עוד אמר נציג המשטרה: "יש דברים שעלו רק בימים האחרונים (ראיות חדשות). בנוסף, הוא היה מעורב גם ברצח של אדרי וגם של שטרית".

עורך הדין שאל את המשטרה האם החשוד היה מעורב פיזית ברצח, ונענה: "היה מעורב ברצח פיזית".

עוד טענה המשטרה: "ביום האחרון, התחזק החשד כי היה לחשודים כוונה להמית את ניסים שטרית ולא רק לפגוע בו".

עורך הדין רועי אטיאס שאל, האם גופתו של ניסים שטרית אותרה או שלא, נציג המשטרה סירב לענות וטען, כי כל פרטי החקירה מצויים בידי בית המשפט.

השופט שמע את המשטרה ואת טענת עורכי הדין והחליט להאריך את מעצרו בפעם השישית, וזאת בשל כך, שהחשד התחזק מאז הארכת מעצר האחרונה.

מכיוון שהחשוד מוחזק במעצר מעל ל-30 יום, ההארכת המעצר הייתה זקוקה לאישור היועמ"ש, לאחר שהתקבל האישור, השופט הודיע כי החשוד יהיה במעצר עד ליום חמישי.

מוקדם יותר היום, הוארך מעצרו גם של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד בפעם השלישית.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר, בעת הדיון הקודם בעניינו, אמרה נציגת המשטרה כי ישנן ראיות שהרב ברלנד הוא המשלח בפרשיות וכי "הרב ברלנד הודה בחקירה בעבירות המיוחסות לו". עוד אמרה המשטרה כי "יש ראיות שהיה כוונה לרצוח את הנער ניסים שטרית" וכי "הרב ברלנד מסר גרסה מלאה עוד לפני שהוטחו בו דברים".

כזכור, לפני כחודש וחצי נחשף ב'כיכר השבת' כי חוקרי משטרה בלבוש אזרחי וחוקרי זיהוי פלילי נצפו לאחרונה באתרים שונים בעיר ירושלים וסביבתה, כפעילות שמסתמנת עד כה כאיסוף ראיות במסגרת חקירת תיק רצח שארע לפני עשרות שנים בירושלים או בסמוך לה.

כפי שדווח בכיכר השבת, בשבועות האחרונים נעצרו חמישה חשודים, בהם בנו של שר בכיר לשעבר במעורבות בפרשיות שהסעירה את המדינה בשנות ה-80 וה-90. בהמשך נעצר גם הרב אליעזר ברלנד בחשד במעורבות במקרה.

הפרשייה הראשונה הוא תיק היעדרות של הנער ניסים שיטרית, בן ה-17, בשנת 1986. שטרית, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, נעדר במשך עשרות שנים. חצי שנה קודם שנעדר, נחטף מהישיבה בה הוא לומד בעיר אשדוד, על פי החשד על ידי אנשי 'משמרת הצניעות'.

האירוע השני, עליו נחקרים החשודים, הוא רצח מנהל ישיבה בשם אבי אדרי, שנרצח בשנת 1990. גופתו נמצאה עם סימני אלימות קשה ועל פי החשד, גם הוא נרצח על ידי אנשי 'משמרות הצניעות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר