הזמרים התרגשו

אחרי 31 שנה: אברהם פריד נתן ליידל ורדיגר את המכתב

"אני צריך לפגוש אותך דחוף, יש לי מתנה בשבילך", להט הזמר אברהם פריד בשיחת טלפון עם ורדיגר • אחרי כמה דקות הוא התייצב בגרטל, ושלף מכתב שהמתין 31 שנה לנמען (אנשים)

שלמה מן | כיכר השבת |
פריד ויידל ורדיגר עם מכתב הרבי, השבוע (צילום: דובי טסלר)

הזמר והמפיק המוזיקלי יידל ורדיגר, בנו של הזמר החסידי מרדכי בן דוד, קיבל השבוע מתנה בלתי צפויה: מכתב מהרבי מליובאוויטש זצ"ל שיועד בעבורו במשך שלושים ואחת שנה אך משום מה לא הגיע אליו.

הכל התחיל ביום ראשון בלילה. אברהם פריד, הזמר החסידי החב"די, התקשר אל ורדיגר ושאל איפה הוא, כי ברצונו להביא לו שי מיוחד בחיפות. השניים סיכמו להיפגש בבורו פארק, באירוע 'שבע ברכות' שורדיגר שהה בו.

פריד הופיע בתוך זמן קצר, לבוש גרטל, כובע וחליפה. "איפה אשתך", שאל את ורדיגר. הוא חייג אליה וכאשר הגיעה למקום שלף פריד את המכתב מהרבי שהוכן לכבוד חתונתם, לפני שלושים ואחת שנה.

"הנני בזה להביע ברכתי ברכת מזל טוב מזל טוב", כתב הרבי בנוסח שבו נהג בקביעות לאחל לחתנים וכלות, "ושתהיה בשעה טובה ומוצלחת ויבנו בית בישראל בניין עדי עד על יסודי התורה והמצווה, כפי שהם מוארים במאור שבתורה זוהי תורת החסידות".

איך המכתב התגלה השבוע? ובכן, סיפר פריד, אחד מבניו של מזכירו של הרבי מצא את המכתב בארכיון של אביו ושאל את פריד אם הוא יודע מי זה "יהודה אביגדור ורדיגר". פריד צלצל למרדכי בן דוד שאמר שמדובר בבנו. המכתב מסתבר לא הגיעו ליעדו בשעתו, ורק כעבור למעלה מעשרות שנים סגר מעגל מרגש.

"אני בטוח שהברכות מתקיימות כבר מרגע החתימה על המכתב", שיתף ורדיגר, "ויחד עם זאת אני מניח שכעת הברכות נשלמות, ובכלל לאיזה שליח זכיתי שיביא לי את המכתב, זה הופך את הכל להרבה יותר מדהים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר