סחיטה באיומים

בגלל סכסוך: תושב ירושלים איים והצית בית ורכב

יעקב פלא, תושב ירושלים, מואשם כי איים על אדם איתו הוא מסוכסך, דרש ממנו חצי מיליון שקלים בשל סכסוך עסקי ביניהם - ובנוסף, הצית את ביתו ורכבו של המתלונן (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Ahmad Khateib/ Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יעקב פלא, חרדי תושב ירושלים בן 34, לאחר שאיים והצית את ביתו ורכבו של אדם חרדי אחר איתו הוא מסוכסך.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מנאל אבו עאמר, לפני מספר חודשים, במספר הזדמנויות פנה פלא אל המתלונן ודרש כי יחזיר לו סכום כספי בסך כחצי מיליון שקלים המגיעים לו, לטענתו, במסגרת סכסוך עסקי בין השניים.

במסגרת הדרישה, יעקב פלא החל להפתיע את המתלונן במקומות שונים - תוך שהוא מאיים עליו להעביר לידיו את הכספים.

בנוסף, הוא שלח לו הודעות מוקלטות ובהן איומים. ביום 21.09.13 הקליט הנאשם למתלונן הודעה: "אני מחוץ לקבר רחל לעשות תפילה אחרונה אח מלך יושב על כיסא רחמים התנהג בחסידות בעזרת השם אני מקווה שעד מחר בשעה 10 בבוקר תשלח לי הודעה חיובית, בגלל שנגמר הימים של הסליחות זהו הבנת אני רוצה לדעת שאני נכנס ברגל ימין שעת נעילה, רצה לדעת לכוון אין לי כוח עכשיו לחוכמות שלך, תעשה את מה שנכון אתה יכול לפנות לאלעזר אתה יכול ללכת למשה לגבעת שאול כמו שלקחת ורצת לקחת עכשיו יש לך הזדמנות תרוץ תסדר את העניינים בזכות רחל אימנו בשם הושיע בעדנו אם לא אני מבחינתי זהו נגמר נסיים את יום כיפור, בשעת הנעילה, הפשע חוזר לרחובות בקיצור מה מהה זה מה שאתה מבין ביי שלום להתראות".

בתגובה, כתב המתלונן לנאשם: "מעכשיו אני מודיע לך שאין לי תעשה מה שאתה רוצה מבחינתי", והנאשם הקליט הודעה נוספת: "אפשר לבוא אליך בחג לעשות איתך את הזה את היום כיפור אשתך תכין משהו טעים לאכול ארוחה מפסקת אני בצום לא אוכל הרבה אבל אני אהיה רעב לדברים אחרים..".

לפני כחודש הגיע פלא לביתו של המתלונן, בעודו מחזיק בסכין ודרש כי יפתחו לו את הדלת. פלא עזב את המקום רק לאחר שאשתו של המתלונן התקשרה למשטרה ואמרה לו כי היא לבד בבית.

בנוסף, לאחרונה הוא הצית את דלת הכניסה בביתו של המתלונן ואת רכבו וזאת בזמן שהמתלונן, אשתו וילדיו שוהים בבית.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה, הצתה בנסיבות מחמירות וחבלה במזיד ברכב. הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר