אחרי קבורה זמנית

שבעה יהודים שנפטרו מקורונה במרוקו - מוטסים ארצה

משלחת מתנדבי זק"א פעלו במרוקו והוציאו את גופותיהם של שבעה יהודים שנפטרו מקורונה ונקברו בקבורה זמנית במרוקו; הערב מוטסים ארונותיהם לקבורה בישראל; תיעוד (אקטואליה)

(צילום: דוברות זק"א)

במבצע מיוחד שנערך בשבוע האחרון בהשתתפות, מתנדבי זק"א, נציגי משפחות וחברה קדישא קזבלנקה, הוצאו גופותיהם של שבעה יהודים שחלו ונפטרו מקורונה ונקברו קבורה זמנית בבית הקברות היהודי בקזבלנקה לפני כשנה וחצי.

ארונות הקבורה ינחתו הערב (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון ומשם יובאו למנוחת עולמים בישראל.

מיכאל גוטווין ושניר אלמליח רכזי המשלחת המיוחדת של זק"א שיצאו למשימה, סיפרו כי "עם תחילת הגל הראשון בקורונה, עשרות יהודים שנפטרו מקורונה ברחבי העולם נקברו בקבורה זמנית במקום פטירתם, קבורה זמנית שהצילה את שריפת גופתם כנהוג בעשרות מדינות רח"ל.

"הגענו לפני כשבוע למרוקו ועבדנו יחד עם חברי הקהילה היהודית המקומית בכדי להוציא את גופותיהם של היהודים ממקום קבורה הזמנית, הערב עם קבלת כלל האישורים שבע ארונות הקבורה עלו על טיסה לישראל".

גוטווין ואלמליח סיפרו עוד כי "בין הארונות גם ארונו של שליח חב"ד במרוקו רבי שלום איידלמן זצ"ל שפעל במדינה מעל ליובל שנים ונפטר בעיצומו של יום טוב שני של פסח תש"פ, ויהודים נוספים שמשפחותיהם נאלצו לקבור אותם במרוקו. עם סיום השליחות קיימנו מנין ואמירת קדיש יחד עם נציגי משפחות הנפטרים, אנשי חברא קדישא קזבלנקה וראשי הקהילה היהודית. ליווינו את הארונות לשדה התעופה הבינלאומי בקזבלנקה - מרוקו משם המריאו לישראל".

ל'כיכר השבת' נודע, כי בטיפול במקרה היו מעורבים גם צוות לשכתו של חבר הכנסת יעקב אשר, האגף הקונסולרי במשרד החוץ בראשות אייל סיסו וזיו בילאוס, ברוך נידם מזק"א ואיש העסקים הצרפתי דוד ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר