נגד החזרתו לאיטליה

משפחת הילד מאסון הרכבל ערערה 'לעליון'

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, שהורה להחזיר את הילד איתן בירן לאיטליה. משפחתו החליטה לערער היום על ההחלטה; "אנו מקווים שב'עליון' יורו על הישארותו" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
משפחת בירן (צילום: מתוך פייסבוק)

סערת הילד שניצל באסון הרכבל באיטליה: בני משפחתו של איתן בירן, הודיעו היום (רביעי) כי בקשו רשות ערעור לבית המשפט העליון, כנגד החלטת בית המשפט בתל אביב - שהכריע כי יש להחזיר את הילד לאיטליה.

בני המשפחה מסרו: "אנו מקווים שב'עליון' ייתנו מענה הולם לאיתן ויורו על בדיקתו המידית - על ידי אנשי מקצוע ובירור רצונו וטובתו האמיתית. אנחנו מלאי תקווה שהשופטים ב'עליון', יתייחסו למקרה התקדימי ויודיעו על הישארותו של איתן בישראל, כפי שרצו הוריו".

כזכור, בית משפט לענייני משפחה בתל אביב קבע לפני מספר שבועות, כי איתן יוחזר "למקום מגוריו הרגיל שבאיטליה". השופטת איריס אילוטוביץ-סגל חייבה את הנתבע, הסב שמואל פלג, בהוצאות ובשכר טרחת עורך דין בסך של 70,000 שקלים.

איתן בירן בן ה-5, שהיה הניצול היחיד באסון הרכבל באיטליה, בו נהרגו הוריו ואחיו וסבו וסבתו, הוטס בחשאי לישראל, כך התברר לאחר שקרוביו באיטליה טענו כי הוא "נחטף" על-ידי סבו, ממשפחת פלג.

מאז האסון הנורא, שתי המשפחות - בירן מאיטליה, הדודים של איתן, מצד אחד ופלג מישראל מצד שני, מצויות במאבק משפטי בשאלת המשמרות על הילד, שהיום כאמור הגיעה להכרעה.

מאז האסון איתן היה מצוי בחזקת דודתו איה בירן, אחותו של אביו, שמתגוררת באיטליה. בעוד משפחתה של אמו, משפחת פלג, השוהה בישראל, דרשה להחזירו ארצה ולהעבירו לידי אחות אמו, גלי פלג, ובכך בין היתר לשמור על יהדותו.

על פי בית המשפט, ביום 25.5.2021 (יומיים לאחר האסון), ליד מיטתו של הקטין, מונתה דודתו מצד אביו ז"ל, כ-"tutore" (הדומה למונח אפוטרופוס בדין הישראלי), בהסכמתו של סבו של הקטין מצד אמו ז"ל. בין דודתו לבין סבו נתגלעה מחלוקת קוטבית בנוגע לטיב ההסכמה שניתנה: אם הייתה זו הסכמה למינוי זמני, כטענת הסב; שמא דובר בהסכמה למינוי קבוע, כטענתה של דודתו. מספר ימים לאחר מכן סבו הגיש תובענה וערעור בבית המשפט באיטליה במטרה להביא לביטול המינוי של הדודה. ההליכים באיטליה עודם תלויים ועומדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר