החרדים יוצאים למאבק

כישלון נוסף לליברמן? עתירה לבג"ץ נגד העלאת החד פעמי

אחרי שגזירת המעונות נדחתה בחודשיים לפחות, ארגונים חרדים נערכים לעתירה בבג"ץ נגד החלטת משרדי האוצר והגנת הסביבה להעלות את המס על כלים חד פעמיים: "ניתן בהתראה קצרה" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חרדי מול מדף חד פעמי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה הכניסו לפני כשבועיים לתוקף את הצו שמעלה את מחירי המוצרים החד פעמיים בצורה משמעותית, כ-11 שקלים לכל ק"ג. הערב (רביעי) מודיע ארגון חרדי ראשון שיגיש עתירה לבג"ץ, לאחר ההצלחה בדחיית כניסתו לתוקף של ביטול הסבסוד במחירי מעונות היום לאברכי הכולל, "גזירת המעונות", לפחות עד תחילת שנת 2022.

ארגון "אמת ליעקב" פנה במכתב התראה לשר האוצר אביגדור ליברמן וליו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, ובו נטען כי הצו להעלאת המס "ניתן בהתראה קצרה וללא בדיקת חלופות כגון עידוד מתכלים והפרדת פסולת פלסטיק מהאשפה". בנוסף, נכתב בעתירה, כי המיסוי יפגע גם במוסדות, בתי חולים ודיור מוגן שמחויבים בשימוש בו כדי למנוע העברת מחלות.

לדברי הארגון, העלאת מחיר המוצרים החד פעמיים עלולה לפגוע בתעשיית המזון לנזקקים, כגון בבתי תמחוי. "ישנם מוסדות שמאכילים במרוכז מאות ואלפי אנשים בכל ארוחה, ונאלצים לספק את האוכל בכלים חד פעמיים".

אחת הטענות שעלתה בדיונים בגזירת המעונות ועולה גם פה היא המהירות בה נקטה הממשלה בהחלטה כלכלית משמעותית: "החיפזון בו נערך הצו מנע ממנו להיכתב באופן מותאם, ולשקלל את העלויות והנזקים הסביבתיים הנגרמים מכלי זכוכית אשר פוגעים בסביבה בכרייה, היתוך ושינוע לארץ. הצו המדובר פוגע גם בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", טען עורך דינם של הארגון.

ארגון "אמת ליעקב": "המיסוי מכוון באופן בוטה כלפי החברה החרדית כסוג של עונש מטעם שר האוצר, שכן אין בו כל תועלת לסביבה. ההוכחה הפשוטה שהמדינה עצמה לא חושבת שהמס יועיל לסביבה, היא העובדה שהאוצר מחשב את תוספת המיסוי כהכנסה עתידית למדינה, כלומר הוא משוכנע שהציבור ימשיך לרכוש חד פעמי באותו מינון כבעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר