יכול להציל נפשות

רוכבי אופניים חשמליים יחויבו בלוחית רישוי?

ח"כ יעקב אשר יזם הצעת חוק, בעקבות פטירת הרב אברהם אדרת זצ"ל, שיכולה לשנות את יחס המדינה לרוכבי אופניים חשמליים. ההצעה תעלה לוועדת השרים לחקיקה (תחבורה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 )

מגיפת תאונות הדרכים גובה מאות קורבנות מדי שנה, וב-2021 המספרים הגיעו לגבהים שלא נראו שנים. כלי רכב חדש, שנכנס להיות כלי מן המניין בשנים האחרונות, יכול ליצור בעיות רבות בכביש בימינו, והוא האופניים החשמליים.

ע"פ מחקר שערכה הרלב"ד, 62% מבני הנוער שרוכבים על אופניים חשמליים חוו בשנה האחרונה אירוע של 'כמעט תאונה', ובשנה החולפת נהרגו בישראל 21 רוכבי אופניים חשמליים, 2 רוכבי קורקינטים חשמליים ו-3 הולכי רגל, כשסך הפצועים עמד על 356 בני אדם.

הצעת חוק שהגיש ח"כ יעקב אשר, ותעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה לאחר שיח שמתנהל עם משרדי הממשלה, מבקשת להסדיר את המצב הפרוץ הנוכחי, שמוביל לנסיעות מסוכנות ולפגיעות מיותרות. על פי הצעת החוק, יוסדר הליך רישוי וזיהוי של רוכבי הכלים החשמליים הממונעים כשלוחית הרישוי תהיה על שם הרוכב ולא על כלי הרכב, זאת כדי לחסוך את הבירוקרטיה בעת החלפת כלי רכב.

ההצעה מגיעה לאחר שהרב אברהם אריה אדרת זצ"ל, מרבני ישיבת "נתיבות עולם" בבני ברק, נפטר לאחרונה מפגיעת קורקינט חשמלי.

"זו מכת מדינה, בכל שבוע נהרגים עוד אנשים מהכלים החשמליים הללו, אבל אין אכיפה, אנשים נפגעים כשאין אפילו מי שישלם להם על הנזק", אמר ח"כ אשר וסיפר על הרב אדרת: "הוא היה יהודי חם ולבבי, עסק הרבה עם בעלי תשובה, אחד מיקירי העיר בני ברק, כמה מצער שחייו הסתיימו בצורה שכזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר