מטלטל את חב"ד

הדולר של הרבי שנגנב, נמצא אחרי 18 שנה

בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, בעודף שניתן בידי אפרו אמריקני, מצא בנו של הרבי את הדולר שאביו קיבל מהרבי מליובאוויטש זצ"ל לפני 18 שנה • מדהים ובלתי ייאמן (מעניין)

שלמה מן | כיכר השבת |
הרבי מליובאוויטש בחלוקת הדולרים המפורסמת, בשנת תשמ"ט (צילום: באדיבות JEM)

סיפור מדהים מטלטל בימים האחרונים את חסידי חב"ד. דולר מהרבי מליובאוויטש, שנעלם למי שקיבל אותו לפני יותר משני עשורים, חזר באורח מפתיע ובאופן בלתי נתפס, במדינה אחרת בצדו השני של האוקיינוס, לבעליו.

את הדולר המדובר קיבל מהרבי, בראש חודש סיון תשמ"ט, לפני שלושים ושתיים שנה, הרב יוסף לויוב, המשמש כיום כאחד משלוחי חב"ד בנתניה. "הייתי אז צעיר עם שני ילדים", סיפר הרב השבוע, "ואת הדולרים קיבלתי לפני שחזרתי לארץ".

על שטר הדולר, שאותו כמובן שמר בחיקו, כתב לויוב, כפי שנוהגים חסידי חב"ד לכתוב על השטרות שקיבלו מהרבי, את המילים הבאות: "נתקבל מידו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א, ר"ח סיון תשמ"ט". את הדולר הניח בארנק שלו.

שבע שנים לאחר מכן עברה משפחת לויוב דירה לביתם בשיכון חב"ד בנתניה. "הבניין היה אז עדיין בתוך אתר בנייה. הכל פרוץ, ללא חשמל, ללא גז או מים", מספר הרב. "היינו שומעים ורואים את הפועלים בתוך הבית שלנו".

ביום ההילולא של האריז"ל, ה' במנחם אב, נסע הרב לויוב לציונו של האריז"ל בצפת. כשחזר השעה הייתה כבר שעת לפנות בוקר. הוא הלך לישן. כשהתעורר בבוקר גילה כי הכל נעלם. אין מכנסיים ואין ארנק. כנראה הפועלים לקחו. "על הכסף לא היה לי כל כך אכפת - גם ככה לא היה שם הרבה", שחזר השבוע, "אבל הדולר של הרבי? לפחות נשאר אחד אחר ממוסגר בסלון".

17 שנים לאחר מכן, בשנת תשע"ב, נסע אחד מבניו של לוין, אריאל, ללמוד בישיבת חב"ד המרכזית בניו יורק, בבניין 770 המפורסם. לקראת חג הפסח לקח הבן את הבגדים שלו למכבסה. כשנדרש לשלם שלף לפני המוכרת שטר של עשרים דולר וביקש ממנה כי תפרוט לו אותו. היא נתנה לו שטר של 10$, 5$, ועוד חמישה שטרות של דולר בודד. הוא השתמש ב-4$ הבודדים, ואת האחרון שמר לעצמו לקנות שתיה במכונה המוצבת בבניין הפנימייה.

אבל אז, תפנית. רגע לפני שהשחיל את השטר אל מכונת השתייה, גילה לפתע שאותיות רשומות בעברית על השטר. הוא הביט בהן שוב, ונדהם: כתוב כי זה דולר שהתקבל מהרבי. והתאריך? ר"ח סיון תשמ"ט! הכתב היה מאוד דומה לכתב של אבא שלו והתאריך זהה לתאריך שאבא שלו קיבל את הדולר.

לאחר כחצי שנה, כאשר חזר הביתה, הוא ניגש עם כל בני המשפחה לתמונה הממוסגרת בסלון ובה הדולר שנותר. הם פתחו את המסגרת, השוו בין הדולרים והכתב היה תואם. גם המספרים תאמו אחד אחרי השני.

הדולר שנגנב חזר אחרי 18 שנה של סיבובים בעולם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר