"למדתי את הלקח"

רצתה "לחטא" - ושרפה 10,000 ש"ח

תושבת ירושלים בת 74, המנהלת את ועד הבית בבניינה, חששה להידבק בנגיף מהמגע עם שטרות שכניה, והביאה לשריפתם במכשיר החימום: "למדתי את הלקח" (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
השטרות שנשרפו (צילום: בנק ישראל)

לשרוף את הכסף, כפשוטו: אזרחית ותיקה תושבת ירושלים גרמה בטעות לשריפת יותר מ-70 שטרות בשווי של כ-10,000 שקלים, לאחר שניסתה "לחטא אותם מקורונה".

הסיפור נחשף במכתב שנשלח לבנק ישראל ע"י ר', גמלאית בת 74 מירושלים, המנהלת את כספי ועד הבית בבניינה וגובה את הכסף מדיירים. "השבוע אספתי את כל השטרות בסך אלפי שקלים", היא כתבה לבנק ישראל.

"מחשש לקורונה נגעתי בשטרות עם כפפות ובתמימותי קיבלתי עצת חברה, הכנסתי אותם לקערת פלסטיק עם אקונומיקה וחיממתי אותם במיקרוגל כדי לחטא אותם. יצאתי מהמטבח ומיד חזרתי כשאני מריחה ריח שרוף והכסף נשרף".

"אני מרגישה אשמה גדולה בגלל שזה כסף שלא שייך לי", הדגישה ר'. "אני אזרחית נאמנה ומעולם לא גרמתי להשחתת כסף. אני מתכוונת לשים בקופת הוועד המחאה מחשבוני בסכום הנ"ל, ולהחליף את השטרות הפגומים. זה גורם לי לתסכול ומקשה עליי עוד יותר להעביר את הימים הקשים האלה".

(צילום: בנק ישראל)

המקרה החריג הועבר לבדיקה במחלקת המטבע בבנק ישראל ולאחר שמומחי זיהוי השטרות בבנק קבעו כי השטרות מקוריים הוחלט לזכות את חשבונה של ר' בכל סכום הכסף שנשרף והם הופקדו בחשבון ועד הבית.

"אני את הלקח למדתי", אמרה ר' לאנשי הבנק. "אמשיך להיות בוועד הבית, אבל לא אחמם השטרות במיקרוגל או בכל צורה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר