תפנית בחקר המגיפה

מי היה חולה הקורונה הראשון? מחקר חדש מפריך את ארגון הבריאות העולמי

התחקות אחר התפתחות המגיפה ושורת תגליות שנחשפו בדרך הובילו חוקרים להפריך את תזת ארגון הבריאות העולמי ולקבוע מי היה, לדעתם, החולה הראשון בנגיף הקורונה (עולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
שוק בסין, בקורונה (צילום: shutterstock)

האם המאומת הראשון בעולם בקורונה אותרה? לפי מחקר שפורסם היום (חמישי) בניו יורק טיימס, ובכתב העת Science, החולה הראשונה הייתה אישה, מוכרת בשוק חיות גדול בעיירה וואהן שבסין - שבה כזכור פרצה המגיפה, בשם ווי גויישיאן.

מחקר זה מפריך למעשה את מסקנת ארגון הבריאות העולמי כי החולה הראשון היה רואה חשבון שהתגורר מספר רב של קילומטרים משוק החיות בעיירה הסינית. לפי החוקרים, הם גילו בחודשים האחרונים, במהלך עבודתם, מספר עובדות חדשות ששפכו אור על התפתחות המגיפה והם שהובילו אותם למסקנתם.

מספר מומחים, כולל אחד מחוקרי המגיפה שנבחר בידי ארגון הבריאות העולמי, שיבחו את ד"ר וורוביי, שהוביל את המחקר, על עבודתו, וטענו כי אכן ככל הנראה הנדבק הראשון הייתה מוכרת של פירות ים. יחד עם זאת, כמה מהם אמרו כי אין בראיות בכדי להשיב על השאלה הגדולה יותר - איך פרצה הקורונה.

כזכור, לקראת סוף חודש דצמבר 2019 הבחינו רופאים במספר בתי חולים בוואהן במקרים מסתוריים של דלקת ריאות שהופיעו אצל עובדים בשוק החיות. בסוף החודש ביקשו אנשי הבריאות במדינה מבתי החולים לדווח על כל מקרה חדש הקשור לתחלואה בשוק. בהמשך הוטל סגר על העיירה, מחשש לשחזור מגיפת הסארס. כעבור מספר חודשים קבע ארגון הבריאון העולמי כי החולה הראשון היה, כאמור, רואה חשבון שלא גר בעיירה.

כעת, כאמור, טוענים החוקרים במחקר החדש, כי אותו רואה חשבון חלה כשבוע מאוחר יותר מהתאריך שננקב במסקנה המקורית עליו, וכי החולה הראשון היא עובדת בשוק החיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר