"התאווה לפגוע לא יודעת שובע"

חבר המועצת: רפורמת הגיור תגרום להתבוללות סיטונאית

"רפורמת הגיור אם היא תעשה כפי שנעשתה רפורמת הכשרות, תגרום בצורה ישירה להתבוללות סיטונאית במדינת ישראל", כך מזהיר חבר מועצת הרבנות הראשית הגר"א שמחה וייס (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הדתות מתן כהנא (צילום: פלאש 90)

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מזהיר מפני התבוללות סיטונאית בחסות רפורמת הגיור שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא.

במכתב שמפרסם הגרא"ש וייס נכתב בין היתר: "אנו נמצאים בתקופה קריטית, עת חדשה הפציעה בהיסטוריה היהודית ולא לטובה, תורת ישראל נמצאת בצוק העיתים שלא היה כמותו מימי קום המדינה, תקופת 'רפורמות הדת'".

לדבריו: "עוד טרם שבעו מרפורמת הכשרות ורפורמת הגיור החלו לבצבץ מתוך משרדי הממשלה הנוכחית, רמזים על הפרטת מערך הגיור הממלכתי - נתינת אפשרות להקמת מערך גיור בכל עיר, ולמעשה הוצאת הדת להפרטה כאילו מדובר בתחרות בין סוחרי שוק".

הרב הוסיף כי: "תאוותם של אנשי רפורמות הדת לקעקע את מוסדות הרבנות הראשית לישראל ולפגוע ברבנים הראשיים לא יודעת שובע, גם אם מדובר בזלזול בהם בריש גלי ובפרהסיה חדשים לבקרים בכותרות שונות העיקר לזכות להילה מצד הרפורמיסטים ושונאי הדת בקרב חברי הממשלה. לא עוד אמונה בבורא עולם ובתנ"ך, אלא כל שיש על לבם ובמחשבתם של אנשי רפורמת היהדות מקודש".

הרב תקף את רפורמת הגיור שמקדם השר כהנא: "הפרטת מערך הגיור כאילו מדובר ב'בנק הדואר' מוכיח על תפיסת עולמם של אנשי רפורמות הדת והיחס שהם מייחסים אל ועל עם ישראל ותורת ישראל, מילא לא להבין ביהדות, אבל להרוס ולשבור הכל בשם תאוות הגאווה וגם לא להתבייש בכך, זה כבר גובל בטיפשות וברמאות".

חבר ה'מועצת' מתריע: הורסים את הרבנות והציונות

לדבריו: "הלא גיור שאיננו אמין אינו גיור כלל על פי היהדות, רפורמת הגיור אם היא תעשה כפי שנעשתה רפורמת הכשרות, תגרום בצורה ישירה להתבוללות סיטונאית במדינת ישראל, ותהווה סיבה לחלוקה בין שבטים ומחנות בכדי לשמור על טהרת המשפחה היהודית".

חבר המועצת הדגיש: "רפורמות הדת אינן מלחמה נגד החרדים, האיום העיקרי אינו עליהם אלא על אלו המעורבים בציבור - ציבור שזהותו היהודית והתורנית תשתנה בקנה מידה שאין לתאר חס ושלום כתוצאה מהרפורמות".

הרב פנה לממשלה: "משכו ידכם מהדבר הקדוש ביותר לעם ישראל, כוונתכם חשובה. חשבו פעמיים מדוע הרבנים זועקים מדם לבם, מהיכן הביטחון המופרז שלכם, הרי אתם פוגעים פגיעה אנושה בטהרת המשפחה היהודית ובמו ידיכם גורמים נזק בלתי הפיך לתורת ישראל ולעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר