"חדשות טובות"

ה-FDA: חיסוני מנה 3 ב'פייזר' ו'מודרנה' - בטוחים לשימוש

מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר ביום שישי את בטיחותו של מתן מנת חיסון שלישי מגיל 18 ומעלה. ההחלטה באה חודשיים אחרי אישור מתן מנה שלישית לקבוצות סיכון (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חודשיים אחרי שאישר מנהל המזון והתרופות ה'FDA' את מתן החיסון השלישי לאוכלוסיות המוגדרות כ'קבוצת סיכון', ביום שישי אישר ה-FDA את החיסון במנה שלישית כנגד קורונה לכל האכולוסייה מעל גיל 18.

החיסונים שאושרו לשימוש במנה שלישית הם החיסונים של החברות 'מודרנה' ו'פייזר'. מנכ"ל 'פייזר', אלברט בורלא, בירך על ההחלטה ואמר כי מדובר ב"חדשות טובות", וכי "משמעות ההחלטה היא שמבוגרים נוספים יקבלו הזדמנות לשמור על חסינות גבוהה נגד המחלה הנוראית הזו".

ב-FDA הודיעו כי כל אדם שגילו מעל 18 יכול להתחסן כנגד הנגיף, וזאת בתנאי שחלפה לפחות חצי שנה מאז התחסן במנת החיסון השניה.

ההחלטה של ה-FDA הייתה למעשה צפויה, זאת לאחר ש-10 מחוזות בתוך ארה"ב כבר החלו לחסן במנת חיסון שלישית וזאת מבלי להמתין לאישור מנהל המזון והתרופות.

על פי הניסוי שביצעה חברת 'פייזר' במעל עשרת אלפים איש, התגלה כי מי שחוסן במנה שלישית חצי שנה לאחר המנה השניה, בטוח כנגד מחלה עם סימפטומים ב-95%.

כידוע בישראל מזה מספר חודשים משרד הבריאות מחסן במנת חיסון שלישית, 'בוסטר', את כל מי שעברו שישה חודשים מאז קיבל את מנת החיסון השניה.

מדינות רבות בעולם ראו בישראל דוגמה טובה בצורך בהתחסנות, זאת לאחר שהצליחה בזכות מנת החיסון השלישית לגרום לגל הרביעי לדעוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר