התחלואה בעלייה

פרופסור אש: "החיסון לא יחזיק הרבה שנים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר היום בריאיון כי קרוב לודאי שהחיסון לא יחזיק לאורך שנים וכי נצטרך להתחסן בכל תקופה; "מקווה שזה בכל יהיה שנה ומעלה" (חדשות ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
פרופ' אש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר היום (חמישי) בריאיון לאולפן 'ווינט' כי החיסון לא יחזיק לאורך שנים וכי קרוב לודאי כי נצטרך להתחסן בכל תקופה.

בהתייחס לצעדים הבאים בהם ינקוט משרד הבריאות אמר כי "בימים הקרובים זה ההתחסנות. בהמשך, אם מקדם ההדבקה יעלה ונראה אותו עולה לכיוון 1.2 נצטרך לעשות רוורס להקלות שנתנו לאחרונה, בעיקר מגבלת התקהלות. אני מקווה שלא נגיע לכך".

"אני רוצה להזכיר שיש פה כמיליון איש, צעירים בעיקר, שלא קיבלנו את מנת הבוסטר והם כן פוטנציאל להדבקות", הזהיר, "ככל שחולף הזמן מהמנה השנייה שלהם החיסון שלהם דועך עוד ועוד. לכן התפשטות יכולה להיות דרך האוכלוסייה הזו".

"היותר מבוגרים מוגנים כי הם מחוסנים במנה השלישית, אבל אם ניקח בחשבון שיעילות החיסון היא 95-90 אחוז, תגיע תחלואה גם לאוכלוסייה הזו. לכן כל מי שיכול צריך להתחסן כדי שהמגפה לא תתפשט".

אש התייחס לחשש מפני חיסון ילדים: "אנחנו מבינים את הרגישות בחיסון הילדים. מצד אחד באמת אומרים בצורה ברורה - צריך להתחסן, זה הפתרון לילד כדי שלא יידבק, והרבה ילדים נדבקים גם היום וצריך למנוע את זה".

"מהצד השני לא רוצים שתיווצר תחושה של כפייה, שנגבה כסף על הבדיקות ובגלל זה יבואו להתחסן. צריכה להתקבל החלטה בריאותית של ההורים אל מול הילדים, וההסברה שלנו צריכה להתגבר בימים הקרובים בעניין הזה", אמר.

לסיום התייחס לאפשרות של מבצע חיסונים רביעי בארץ ואמר כי הוא "קרוב לוודאי עניין של זמן". "השאלה מה זה הזמן, כי אם זה יהיה שנה אז נשמח מאוד. אם שוב נראה את הדעיכה בצורה משמעותית אחרי חצי שנה, כמובן שזה נטל יותר גדול. בכל מקרה זה כנראה לא יחזיק הרבה שנים", הוסיף, "גם מנת הבוסטר, ונצטרך להמשיך להתחסן כל תקופה. אני מקווה שזה יהיה שנה ומעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר