"מבחוץ לא כולם הכירו אותך"

בדמעות ובגעגועים, החברים של הנרצח מהישיבה - נפרדים

הלווייתו של אליהו דוד קיי הי"ד, שנרצח בסמוך לכותל המערבי בירושלים, תערך היום בצהרים בהר המנוחות. רגע לפני זה, החברים מישיבת 'תומכי תמימים' חולקים בחוויות ומספרים על דמותו (חרדים)

קיי בימי לימודיו בישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

היום (שני), בשעת צהרים מוקדמת, תצא הלווייתו של אליהו דוד קיי הי"ד, הנרצח בפיגוע הירי אמש סמוך לכותל המערבי בירושלים, בהר המנוחות בירושלים. הכאב עודנו מבעבע, והחברים הקרובים מספסל הישיבה חולקים זיכרונות.

במהלך השנים תשע"ו ותשע"ז למד קיי, שעלה מדרום אפריקה, בישיבת 'תומכי תמימים' של חב"ד בקריית גת. הוא היה חלק בלתי נפרד מנוף הישיבה, וגם אחרי שסיים את לימודיו בה והתגייס לצה"ל המשיך לשמור על קשר עם חבריו ממנה.

"הזיכרונות צפים ועולים, והלב מסרב להאמין", אומר עזרא עבדי, שלמד עמו באותה כיתה. "כל כך הרבה דברים טובים, חוויות טובות, נצרבו בי ממנו. ההתוועדות המשותפות, הן בישיבה והן לאחר מכן בשליחות.

"אלי היה הרבה דברים", מוסיף עבדי, "הוא היה מוכשר, חכם ומצחיק אבל מעל הכל הוא היה 'עובד' (מושג חב"די המתאר עבודת השם יום יומית וחתירה לאמת), פשוט אדם שעבד כל הזמן תמיד במטרה להתקדם. יהי זכרו ברוך".

דברים דומים אומר שמואל זוהר, מחסידי חב"ד ברחובות, שלמד אף הוא עם קיי בישיבה. "אלי 'היה' בחור ששאף לאמת בכל מאודו, זו הייתה הרוח שלו, לשם כל כולו נמשך, ושם - בדרגה הזאת - עם ליקוטי שיחות ביד, הוא הגיע לעולם שכולו טוב, לעולם שכולו אמת. ברוך דיין האמת".

כזכור, לפי הדיווחים, בשעה שנרצח קיי ביריות הוא אחז בידו בתפילין, ככל הנראה בדרכו לתפילת שחרית בכותל המערבי, ובספר 'ליקוטי שיחות' של הרבי מליובאוויטש זי"ע.

מחזה אופייני. דוד אליהו קיי הי"ד מניח תפילין לחייל צה"ל (באדיבות המצלם)

ידידו מנדי סויסא יבדל לחיים בוחר לחזור אחורה, למאורע שנצרב בו בעת לימודיו בישיבה. "השעה הייתה שעת ערב, תחילתו של "סדר חסידות" בסוף היום. המשפיע בישיבה הרב זושא אלפרוביץ', נכנס כהרגלו בקודש בהליכה מהירה ובצעדים תכופים אל בית המדרש. המחוג הצביע בדיוק על השעה תשע בערב. זה מחזה שאני זוכר היטב. בפינה ישב אלי, רכון על ספר, משקפיו מוטלות על השולחן ופניו רציניות.

"בעבורו, זהו כל עולמו עכשיו. הוא היה מתחבר לקושיה ומתענג על ההסבר, וכשמושג לא היה מתיישב במוחו הלך למשפיע ונשא ונתן עמו. הוא לא למד בשביל לצבור עוד ידע, לסמן וי על עוד דף לימוד, אלא מתוך מטרה להתחבר לרוחניות ולהתעלות.

"אני זוכר שבלילות שבת, כאשר סביב השולחן כל "החברה" היו מנגנים, תמיד הוא היה מהרציניים שהחזיק בידו כוס "משקה" וחזר על עניין מהרבי וסיפור חסידים".

מענדי חותם: "חברי אלי, היית "מקושר" בגוף ונפש גם אם מבחוץ לא כולם ראו זאת. ובגין זה, כעת כאשר החזרת את נשמתך לגנזי מרומים, ושמעתי שלידך ספר "ליקוטי שיחות" בדמך גאולים, אמרתי, אוי, כמה שזה אופייני לך. ולי, אין כל, חוץ מלכוון בעמידה כשאומרים 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', שיבוא כבר משיח ותהיה תחיית המתים".

אליהו דוד הי"ד שהיה אמור להינשא בעוד מספר חודשים, עלה לפני תקופה מדרום אפריקה ועבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי, שם מספרים כי הוא האיר פניו לכל אדם באשר הוא.

מהקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ נמסר כי הם "כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי".

עוד נמסר כי "אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות וכי הם משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

כזכור בפיגוע הקשה אתמול נפצעו עוד ארבעה אנשים מתוכם בן 46, במצב בינוני, בן 30 ובן 31 במצב קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר