היועץ הקרוב מעיד

דרמה במשפט נתניהו: חפץ טען שלא נשלח לסייע לאלוביץ'

כשהשיב מהי רמת העיסוק של ראש הממשלה לשעבר בתקשורת, פרץ נתניהו בצחוק • הפרקליטות הבהירה כי בשונה משנטען, נתניהו לא שלח אותו לדבר על רגולציה לבזק • עדכונים שוטפים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חפץ ונתניהו בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL, פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90)

מסמך שהועבר מהפרקליטות אל סנגוריו של ראש הממשלה נתניהו בפתח הדיון היום (שני) בעניינו ועדותו הראשית של ניר חפץ, העלה כי בשיחת הריענון הודה חפץ כי לא נשלח בידי נתניהו לדבר עם שלמה פילבר על סיוע לאלוביץ'.

הדבר מהווה דרמה בתיק 4000 שבו חשוד נתניהו. "תזת תיק 4000 כולה נשענת על הוראות שעברו לכאורה מנתניהו כשר התקשורת לפילבר כמנכל משרד התקשורת להיטיב עם אלוביץ׳", הסביר הפרשן הפוליטי של חברת החדשות עמית סגל. "אם הפרקליטות מבשרת הבוקר שחפץ לא העביר כל הוראה כזו, נשארנו עם מה שנקרא ״שיחת ההנחיה״ ועם תנועת היד שבה לכאורה נתניהו מבהיר בתנועת יד שיש למתן את התהליכים שהטרידו את בזק".

במסמך מהפרקליטות נכתב כי "במהלך פגישות הריאיון שאליהן התייחסנו במכתבינו הקודמים, לאחר שהוצגה לעד גרסתו של שלמה פילבר (כפי שהוצגה לו בחקירותיו) בדבר פגישות שנערכו ביניהם ובהן לגרסת פילבר העד מסר הנחיות בנוגע לטיפול בענייניו של נאשם 2, העד אמר שנאשם 1 [נתניהו] לא שלח אותו לדבר עם פילבר בנושא רגולציה הנוגעים לנאשם 2".

חפץ בבית המשפט, היום (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)

כשחפץ נשאל מה רמת העיסוק של נתניהו בתקשורת, השיב: "ההיקף הוא אדיר, הרבה יותר ממה שחושבים. אם היינו יכולים למדוד את העיסוק בזמן, כנראה שזה היה לפחות כמו ביטחון". נתניהו, שישב באולם, צחק.

בעדותו, סיפר חפץ כי "ההחלטה של נתניהו לקבל את תפקיד שר התקשורת הייתה לאחר התייעצות עם רעייתו ובנו יאיר. ההחלטה המשפחתית הייתה חד משמעית שרק הוא יהיה שר התקשורת", הא הסביר כי התפיסה הייתה ששר תקשורת אחר מהליכוד היה מתכופף בפני התקשורת. "אני אישית חשבתי שזאת מחשבה נכונה", אמר.

בהמשך הוסיף ואמר כי בשנת 2014, כשחזר לעבוד עם משפחת נתניהו, הוא קיבל הנחייה מנתניהו, "ליצור קשר ולהיפגש עם שאול אלוביץ'", ושהוא יהיה איש הקשר היחידי והבלעדי להעברת המסרים, מנתניהו, בכל הנושאים התקשורתיים הקשורים לאתר וואלה.

"המדיניות של נתניהו לגבי כלל כלי התקשורת, הוא לפנות לבעלי השליטה של כלי התקשורת", אמר חפץ. "בעל המאה הוא בעל הדעה. הדרישה תמיד היא לדבר עם הבעלים של כלי התקשורת או עם דמות בכירה מאוד אחרת בגוף התקשורת. זה היה בכל כלי התקשורת".

ניר חפץ סיפר בעדותו כי באחת הפגישות שקיים בביתו של אלוביץ', "הייתה ערימה של ניירות והוא ביקש ממני לקחת אותה לנתניהו ולהעביר מסר שרהשות להגבלים עסקיים קצבה את הזמן ולכן חייבים לחתום על העסקה לפני הבחירות כדי שהאישור לא יפוג. חפץ סיפר כי הרגיש לא בנוח להעביר את המסמכים אלא שלאוביץ אמר לו כי הנייר הזה נמצא בגוגל והוא מידע גלוי ולכן הסכים. "נתניהו קרא את זה לפרטי פרטים וגרס אותם, הוא ביקש מהמזכירה לקבוע פגישה עם אלוביץ".

פרקליטיהם של אלוביץ' נתניהו התלוננו שוב ושוב כי החוקרים מדריכים את חפץ למסור פרטים, וטענו שזאת השתלת זיכרון של החוקרים. עו"ד ז'ק חן טען כי "בחקירה הוסלק לו מסמך, אחרי שלא זכר. ואז הוא שאל 'למה כתבתם פה ספטמבר' וחשף אותם. זה מהלך חמור ביותר".

עו"ד עמית חדד אמר כי "להזמין עדות סברה זה לא מקובל בהליך פלילי". השופטת פלדמן שאלה את חפץ: "האם אתה רק משער השערות? או שהראו לך את רצף האירועים ואז היית יכול להגיד שאתה זוכר בוודאות?". וחפץ השיב: הראו לי במשטרה איכונים איפה הייתי ביחד עם אחרים ורק בגלל זה נזכרתי". השופטים קבעו שמדובר בעדות סברה ויצאו להפסקה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לאחר שנדחתה בשבוע, החלה היום עדותו של עד המדינה ניר חפץ במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חפץ שהיה אחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו, שימש כיועץ התקשורת שלו ושל משפחתו והוא צפוי להעיד בתיק 4000, ובהמשך גם בתיקים 2000 ו-1000. על פי ההערכה עדותו של חפץ צפויה להיות ארוכה ותיקח כמה שבועות.

חפץ אמור להעיד בעיקר על הקשר לכאורה בין נתניהו לבני הזוג אלוביץ' המחזיקים בבזק, הנאשמים אף הם בתיק 4000. הפרקליטות טוענת שהיחסים בין הצדדים היו יחסי שוחד למרות שעד עתה המשפט מקרטע מאד לאור העדויות הסותרות מהן נראה כי לוואלה היו יחסים עם פוליטיקאים רבים.

נתניהו בבית המשפט, היום (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)

על פי כתב האישום, נתניהו ומשפחתו קיבלו יחס מיוחד באתר וואלה שבבעלות בזק ובתמורה דאג נתניהו לאינטרסים של בזק במשרד התקשורת בנוגע למיזוג של בזק ויס. חפץ היה על פי כתב האישום אחד מאנשי הקשר המרכזיים בנושא ואף סייע על פי כתב האישום להעלמת הראיות לאחר מכן כשעלה החשש כי תיפתח חקירה.

עדותו של חפץ משמעותית מאד בתיק ואם היא תקרוס ויתברר כי לא דייק בדבריו תהיה זו מכת מוות עבור הפרקליטות. כזכור, חפץ סירב בתחילה להעיד כנגדו הבוס שלו אך הופעל עליו לחץ חריג על ידי החוקרים דבר שיעלה אף הוא במהלך המשפט.

חפץ מסר לפרקליטות אין ספור הקלטות שהקליט במשך שנים, חלקן הודלפו אך לא נמצא בהן כל דבר שמפליל את נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר