ריאיון מעורר השראה

"נכה, עיוור - אבל שמח!"; האדם שיהפוך אתכם למאושרים

משה מידלר, מצליח לעורר השראה בכל הסובבים אותו; למרות כל האתגרים בחייו - הוא תמיד שומר על שמחת חיים והופך כל אתגר להזדמנות להיות מאושר • הריאיון שלא ישאיר אתכם אדישים (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: ליאור מזרחי, כיכר השבת)

"איש מעורר השראה", זה מה שכנראה תשמעו ממכריו של משה מילדר כשהם יספרו לכם עליו. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' לכבוד חג החנוכה, מספר לנו משה על התמודדותו עם הנכות ולקות הראייה, ועל שמחת החיים שנשמרת - למרות כל האתגרים.

"זכיתי והשם יתברך ברא אותי נכה ועיוור", הוא אומר, "יש לי גם אתגר ביד שמאלית. כל הבעיות האלה לימדו אותי איך להסתכל על העולם באופן פוזיטיבי".

מילדר מספר כי "כשהייתי בגיל חמש שיחקתי עם אח שלי הגדול, ואז אמרתי לאבי ז"ל - 'אבא אני רוצה את הצעצוע הזה, אני נכה, תעזור לי', ואז הוא אמר לי משפט שאני הולך איתו עד היום. הוא אמר לי - 'אם אתה נכה אתה לא תהיה במשפחה שלי, אבל אם אתה רוצה להיות ילד שמתמודד תמשיך להיות ילד במשפחה שלי'. המשפט הזה גרם לי להגיע מאוד מאוד רחוק".

המשפט הזה, שמשה הולך איתו עד היום, הביא דווקא לצמיחה שלו. "הצלחתי ללמוד בבית ספר מיוחד שבו מלמדים איך להתלבש, איך לאכול איך להתקלח. אלו הדברים הטריוויאלים שאתם עושים אותם כלאחר יד. ומצד שני, איך לנסוע באוטובוס וכל דבר כזה זו התמודדות".

"אני גם נכה, גם עיוור - ברוך ה'. וכל דבר כזה התמודדות", הוא מספר, "כל מה שה' שולח הוא אתגר ולא בעיה. ואם נראה את האתגרים שהשם שולח לכם, תוכלו להתמודד - כי עם אתגר אתה עולה למעלה, ועם בעיה אתה נופל למטה".

משה מוסיף ואומר לנו כי "כל אחד ואחד יש לו אתגרים - האחד יאמר 'וואו, למה אני צריך את האתגר הזה, למה עכשיו, למה לי?', זה קורה בהתחלה כשאנחנו מקבלים את הסטירה הראשונית. אבל לאחר זמן אנחנו מבינים שהאתגר הזה לימד אותנו משהו, העלה אותנו בעוד מדרגה, ובעוד ובעוד... לפיכך ה' שולח לנו אתגרים כדי שנוכל לבוא לעולם הבא עם זכויות - ולא נתבייש"

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר