בורות ברבים?

הפרשנות המסעירה של מלינובסקי ל'מבצעים' של הרבי

"יש לנו 600 ומשהו מצוות, הרבי מליובאוויטש בחר עשר, ואמר 'לפחות את זה'", הצהירה חברת הכנסת מישראל ביתנו, במה שנתפס כבורות • אחרי סערת רשת, היא נסתה לתרץ (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מלינובסקי בכנסת (תמונה: ‎Olivier Fitoussi/Flash90 | וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת)

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הביעה לא פעם עמדות ניציות כלפי ממסד הרבנות, אולם היום (שלישי) היא הוסיפה וגילתה בורות מפתיעה, לכאורה, במשנתו של הרבי מליובאוויטש, שהסעירה את החסידים.

בוועדה לשירותי דת יהודיים, בדיון גיורים, אמרה יושבת הראש כי "יש לנו 600 ומשהו מצוות, בסוף הרבי מליובאוויטש בחר 10 ואמר 'לפחות את זה', אז גם זה ניתן להצטמצם".

גורמים בחב"ד התייחסו לדבריה והסבירו: "זו בורות וטיפשות לומר שהרבי, שהקפיד על קלה כבחמורה, בחר רק עשרה מצוות שלפחות אותן יש לקיים. לרבי כן היו עשרה מבצעי יהדות, כמו מבצע תפילין - לדאוג שיהודים יניחו תפילין, מבצע תורה - שיהודים ילמדו תורה, שעליהם עורר שיזכו את הרבים. אך מכאן ועד קביעת עובדה כי הדבר מהווה צמצום ממצוות אחרות, הדרך ארוכה. אגב, אחד המבצעים היה 'מבצע כשרות' - להקפיד שיהודים יאכלו כשר".

בהמשך הבהירה מלינובסקי: "מסתבר שאני עושה עבודה יסודית ובגלל זה מוניתי לעסוק בנושאי הדת. עשרת מבצעי הרבי מחב"ד היא סדרת מערכי פעילות שיזם. עשר מצוות שבעידוד קיומן התמקדו המבצעים. במסגרת המבצעים עוסקים פעילי חב"ד בחיזוק קיומן של מצוות שלדעת הרבי הן בעלות מרכזיות והשפעה על כלל עם ישראל".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר