4,200 מתים ביום

אירופה בפני משבר? הקורונה מכה בעוצמה ביבשת הישנה

מגיפת הקורונה מתפשטת במהירות רבה באירופה עם קרוב למאה אלף מאומתים ביממה, כשעל פי ארגון הבריאות העולמי ההערכות הן לכ-700 אלף מתים מהמגפה בחודשים הקרובים (עדכון קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

מגיפת הקורונה מתפשטת במהירות רבה באירופה עם קרוב למאה אלף מאומתים ביממה, כשאוסטריה כנראה עם פניה לקראת סגר כללי. עד כה מתו באירופה יותר מ-1.5 מיליון בני אדם ב-53 מדינות וההערכות של ארגון הבריאות העולמי, כי על פי מספר המתים והמאומתים כי בתוך ארבעה חודשים מספר המתים יעבור את ה-2 מיליון.

ארגון הבריאות העולמי אמר שהוא מצפה שיהיה "לחץ גבוה או קיצוני על מיטות אשפוז ב-25 מדינות, ולחץ גבוה או קיצוני ביחידות לטיפול נמרץ ב-49 מתוך 53 מדינות מעכשיו ועד מרץ 2022". בכמה מדינות כבר כעת מספרי הקורונה גבוהים במיוחד, כך בהולנד החלו להעביר חולים לגרמניה השכנה כדי להקל על העומס בבתי החולים. כעת מדובר במספר נמוך של מועברים שיעמוד על 20 ככל היותר. באופן אירוני בהולנד מתקשים להטיל כעת הגבלות לנוכח הפגנות אלימות במיוחד של תושבים כנגדן.

על פי ארגון הבריאות העולמי ישנן שלוש סיבות עיקריות לשיעור המקרים הגבוה באירופה, וריאנט הדלתא, הבלתי מחוסנים שמספרם גדול מידי וההקלות בנהלי הקורונה בכמה מדינות שגרמו לתחושת "אין מגיפה" ולחוסר זהירות שמגביר את ההידבקות כעת.

ד"ר הנס קלוגה, המנהל האזורי של ארגון הבריאת העולמי לאירופה, אמר: "אנו עומדים בפני חורף מאתגר, אך אל לנו להיות חסרי תקווה, מכיוון שכולנו - ממשלות, רשויות בריאות, יחידים - יכולים לנקוט בפעולה נחרצת לייצוב המגפה. לכולנו יש את ההזדמנות והאחריות לעזור למנוע טרגדיה מיותרות ואובדן חיים, ולהגביל הפרעות נוספות לחברה ולעסקים במהלך עונת החורף הזו".

קלוגה הסביר כי "כדי לחיות עם הנגיף הזה ולהמשיך את חיי היומיום שלנו, עלינו לנקוט בגישת 'חיסון פלוס'. משמעות הדבר היא קבלת המינונים הסטנדרטיים של החיסון, נטילת בוסטר אם מוצע, כמו גם שילוב של אמצעי מנע בשגרה הרגילה שלנו - חבישת מסכה, שטיפת ידיים, אוורור חללים פנימיים, שמירה על מרחק פיזי והתעטשות לתוך המרפק, כל אלו הן דרכים פשוטות ויעילות להשיג שליטה על הנגיף ולשמור על החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר