קיים את הצוואה

שרד 6 שנים במחנות ההשמדה: יעקב זילברשטיין נפטר

"בבוכנוולד נדרתי לספר לעולם כולו על השואה", סיפר יעקב זילברשטיין, יו"ר ארגון אסירי הנאצים. הערב הוא נפטר בשיבה טובה, בגיל 97. 'כיכר השבת' עם תולדות חייו (ברוך דיין האמת)

זילברשטיין ז"ל (צילום: מרכז הארגונים של ניצולי השואה)

ניצח את הצורר את הנאצי: יעקב זילברשטיין, לשעבר פעיל בארגוני זיכרון השואה, הלך הערב (רביעי) לעולמו בשיבה טיבה, בגיל 97. זילברשטיין, ששרד שש שנים במחנות ההשמדה בוכנוולד ואושוויץ, היה יו"ר ארגון אסירי הנאצים וקיבל את פרס יקיר העיר ראשון לציון.

בדברים שסיפר בעבר על תקופת הישרדותו והימלטותו מפני הנאצים, אמר: "הנחלת זיכרון השואה לדורות הבאים היא עבורי קיום צוואתו הרוחנית של הרב פרנקפוראשר, שפגשתי בבוכנוולד. התחלנו ללמוד יחד תלמוד. בלילה, בסתר.

"ימים אחדים לפני שנפטר, ממש בידיי, אמר לי: 'תראה מה שהם עושים לי. ממש גומרים אותי. אבל אתה צעיר וחזק, ובעזרת השם תצא מכאן, ואני רוצה שתבטיח לי שלא תיתן לאף אחד לשכוח. תספר לכל העולם מה היה כאן'. הבטחתי לו, ומאז זה מה שאני עושה - מקיים את הנדר שלי. לא נותן לשכוח ועוזר לזולת".

זילברשטיין, בוגר ישיבת "חכמי לובלין", איבד את הוריו ושלושת אחיו במחנה אושוויץ הארור, ושרד את כל המלחמה, כאשר בסופה התחבא בצ'כיה מפני החיילים הגרמניים.

ב-1958 עלה זילברשטיין לישראל, והיה פעיל בארגונים הציוניים ובארגוני זכרון השואה. הוא עבד בסוכנות היהודית, קרן היסוד ובהסתדרות הפועל המזרחי. בנוסף לתאריו שהוזכרו, הוא היה חבר בוועד "יד ושם" וחבר בוועד הבינלאומי של אסירי מחנה אושוויץ.

יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר