"דיבור נגד הלב"

רב העיר פתח תקווה נפגש עם שר הדתות והבהיר: מתנגד לרפורמה

רב העיר פתח תקווה, שאך לפני יומיים נפגש עם השר לשירותי דת, הבהיר כי רפורמת הכשרות תפגע ברבנות ובכשרות: "ההתנגדות שלי לרפורמה היא עניינית ולא אישית" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מיכה הלוי בדבריו (צילום: איחוד רבני הציונות הדתית)

הגאון הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה, נשא דברים בכנס "איחוד רבני הציונות הדתית" באזור המרכז, והתנגד בחריפות לרפורמת הכשרות שאישרה הממשלה והכנסת: "התנגדות רוב ככל רבני ישראל לרפורמה הינה עניינית, הלכתית ולא אישית. הדיבור נגד הרבנות הוא דיבור נגד הלב הקדוש של כל ישראל".

הרב הלוי ביקש משומעי ההרצאה להתבטא בסוגייה שעל הפרק: "איך אנחנו לא בוכים? כשמדברים דיבור שפוגע בדבר הזה - זו פגיעה בליבו של כל יהודי ויהודי. ביקורת צריכה להיאמר במטרה לתקן ולא להרוס".

בהמשך דבריו התייחס הרב הלוי בהרחבה ליסודות ההלכתיים עליהם מבוססת ההשגחה, והסביר כי עקרונות אלה אינם מתקיימים בגוף פרטי: "צריך תיקון ברבנות, אבל השיטה חייבת לשמור על משגיח יוצא ונכנס של הרבנות ורק על גבי זה בא הפיקוח של הבד"צים הפרטיים. השיטה שמציעה הרפורמה איננה הלכתית, זו שיטה שאינה הכשר. כשרוצים לתקן דבר לא מקלקלים ברגל גסה ומדברים כל היום נגדו, ולא יוצרים דבר שהוא מקולקל ביסוד שלו. הבה נהיה כולנו שותפים לתקן את השיטה הנכונה של הכשר נכון הלכתית".

הרב הלוי עם מתן כהנא וניר אורבך, שלשום (דוברות ימינה)

רק לפני יומיים נועד הרב הלוי עם השר לשירותי דת מתן כהנא, האחראי על רפורמת הכשרות. בפגישה ביניהם ציין הרב הלוי כי הוא מסוייג מהתוכנית אך הוסיף: "אני סמוך ובטוח שכל כוונות השר הן להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל, וכך אני דואג להגיד בכל מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר