שלושה מקרים

זוהה גם בישראל הוראיינט שהתגלה במדינות דרום אפריקה

בצל החשש להתפרצות חמישית, זוהה גם בישראל הוראיינט שהתגלה במדינות דרום אפריקה. מדובר כרגע בחוזר ששב ממלוואי ובנוסף קיים חשד לעוד שני מקרים של שבים מחו"ל שנחקרים (קורונה)

אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בצל החשש להתפרצות חמישית, זוהה גם בישראל הוראיינט שהתגלה במדינות דרום אפריקה. מדובר כרגע בחוזר ששב ממלוואי ובנוסף קיים חשד לעוד שני מקרים של שבים מחו"ל שכרגע ממתינים לתוצאות הריצוף שלהם והם נשלחו לבידוד.

בשלושת המקרים מדובר במחוסנים שפרטי ההתחסנות שלהם נמצאים כרגע בתהליך אימות.

החקירה נמצאת בעיצומה אחר מגעים נוספים. משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר המצב ויעדכן את הציבור בהתפתחויות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים היום (שישי) בשעה 11:00 דיון נוסף בעניין זן הקורונה החדש (B.1.1529), ביחד עם שר הבריאות וגורמי המקצוע בדרגים השונים. במהלך הלילה עודכן רה"מ באיתור חולה מאומת שהתגלה כנשא של הזן החדש.

אמש (ה׳) הנחה רה"מ לקדם רכש של ערכות בדיקת PCR שמותאמות לזיהוי מוגבר של הוריאנט החדש.

כזכור, הזן החדש שהתגלה בדרום אפריקה כולל לפי הדיווחים מספר רב של מוטציות, ועד עתה זוהו 22 נדבקים בו. עדיין לא ברור מהן ההשלכות של הזן החדש, אולם המדענים בדרום אפריקה מייחסים לו את העלייה בתחלואה בסוף השבוע.

בעקבות כך הוחלט אמש על עצירה מידית של הטיסות מהמדינות בדום אפריקה. "נוכח התפשטות הזן החדש במדינות דרום אפריקה, קיבל ראש הממשלה את המלצת משרד הבריאות להגדירן כמדינות אדומות", נמסר ממשרד ראש הממשלה.

"כמו כן, הנחה רה"מ לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל".

המדינות שהוגדרו בשלב זה כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר