ערב היארצייט • "מחזה קורע לב"

זעזוע עמוק: הושחת קברו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל

בפעם השנייה לאחר הפטירה, מצבתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, חוללה על ידי קיצוניים ברבריים • עיריית ב"ב, החלה בניקוי המצבה; יוקם צוות חקירה מיוחד • כל התגובות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המצבה שחוללה בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם, וידאו: ישראל כהן)

הלילה, ערב היארצייט, הושחתה בבית העלמין בבני ברק מצבתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. זהות המשחיתים אינה ידועה, והעירייה פועלת בשעה זו (שישי), לנקות את המצבה.

מתפללים שהגיעו לבית הקברות "חזון איש" בבני ברק בשעות הבוקר המוקדמות, הבחינו לתדהמתם, כי אלמונים קיצוניים וברבריים השחיתו את המצבה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל.

יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שמצבתו של ראש הישיבה חוללה, לפני כשלוש שנים וחצי, המצבה חוללה על ידי מתנגדי חוק הגיוס, והודבקו מודעות כנגד הגיוס לצה"ל. בפעם הזו, לא נתלו שלטים, אך ככל הנראה ברור מי אלו העומדים מאחורי ההשחתה המזעזעת.

ההשחתה של המצבה הפעם, מתרחש סמוך מאד ליארצייט הרביעי של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, החל בנר ראשון של חנוכה.

(אגף התברואה בעיריית בני ברק)

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין אמר בזעזוע: "כמו כל בית ישראל, נחרדנו לגלות את מעשה הנבלה שנעשה בחילול הקודש בציונו הקדוש של רשכבה"ג מרן בעל האילת השחר זי"ע. מעשה נפשע שבוצע ע"י פורעים ערלי לב".

ראש העיר התחייב, כי "צוותי העירייה פועלים מיידית להסיר את החרפה המזעזעת. במקביל, אקיים שיחות עם הפיקוד המשטרתי, על מנת לוודא שיעשו הכל למצוא את הפורעים בהקדם האפשרי ולהעמידם לדין".

חבר הכנסת יעקב אשר, שוחח אחרי שהתוודע למקרה, עם ממ"ר דן במשטרה דני חדד וסוכם על הקמת צח"מ (צוות חקירה מיוחד) לחקירת אירוע חילול מצבת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ואיתור הפושעים.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב למקרה המזעזע: "הזדעזעתי עד עמקי נפשי מהחילול הנפשע והבלתי נתפס של ציון מרן הגראי״ל שטיינמן זצוק״ל. יד ערלה ונבזית ההינה לבצע את המעשה הנורא סמוך ליום השנה לפטירתו, ופגעה קשות בלב כל יהודי החרד לכבודם של גדולי ישראל. אני קורא לרשויות החוק ללכוד את המבצעים במהירות ולהענישם בכל חומרת הדין".

"כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם חש הבוקר זעזוע וזעם עצום", אמר אשר לממ"ר, "יש להקצות את כל המשאבים הנדרשים כדי לחשוף את הפושעים ולהעמידם לדין", אמר אשר.

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, הגיב אף הוא על המעשה המזעזע ואמר: "לראות את חילול קברו של מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל ערב יום ההילולא הרביעי להסתלקותו- מחזה קורע לב ומזעזע שצריך לכאוב לכל יהודי. משטרת ישראל חייבת לעצור במהירות האפשרית את הפושעים ולנקוט כנגדם ביד קשה מאוד".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מעשה טירוף של פורעים שאין קשר בינם לבין היהדות. המשטרה צריכה לרכז את המאמצים למצוא את הפורעים כדי שמעשים דומים לא יחזרו. מקומם של הפורעים בכלא".

ל'כיכר השבת' נודע, כי עיריית בני ברק, מתכננת להציב במקום מצלמות אבטחה, כדי שמקרה כזה לא ישנה שוב. ראש העיר אף הנחה להתקין את המצלמות קודם השבת, כדי שאותם קיצוניים מחללי שם שמיים, לא יחללו את הקבר תוך חילול שבת.

(אגף התברואה בעיריית בני ברק)
(אגף התברואה בעיריית בני ברק)
(אגף התברואה בעיריית בני ברק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר