חשד שמחוסנת נדבקה

רה"מ בנט חושש מהזן החדש: "בפתחו של מצב חירום"

בישראל חוששים מהזן הדרום אפריקני החדש של נגיף הקורונה, ומכנים אותו "סופר מוטציה" • ראה"מ בנט ביקש "היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון" (בריאות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סאלם, פול)

ישראל חוששת מגל חמישי של קורונה, עם זן שייתכן ועמיד בפני החיסון, כפי שבכל העולם חוששים, ויכול להחזיר את כולנו שנתיים אחורה: ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הבוקר (שישי) דיון חירום, הבוחן את דרכי הפעולה מול הזן שנחשף בדרום אפריקה, והקפיץ את מספר המאומתים במדינה פי עשרה תוך יממה אחת. בדיון נמצאים כל בכירי משרד הבריאות, המכנים את הזן "סופר מוטציה", עם העובדה כי שלושת הנדבקים הינם מחוסנים, אחד מהם אף בחיסון שלישי.

ראש הממשלה בנט אמר בדיון: "אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון".

"לפני כמה שבועות, כשעשינו את התרגיל הלאומי אומגה לתרחיש של וריאנט קטלני חדש, זה היה נראה קצת תלוש. מיותר לציין שזה אחד המהלכים הכי משמעותיים שהכינו אותנו בדיוק למצב שאנחנו עכשיו, אולי, נמצאים בו. כבר אתמול בערב חזרנו לתובנות מהתרגיל והתחלנו ליישם במהירות".

בנט אמר בדבריו, כי מהנתונים שהוצגו - המצב מורכב: "הוריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה - נדע האם הוריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכן הלאה".

"עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים", הבהיר ראש הממשלה.

כזכור, הבוקר פורסם כי ישנם שלושה החשודים שנדבקו בווריאנט החדש, אחת מהם ישראלית בת 32. הגיעה מדרום אפריקה דרך דובאי לישראל. מחוסנת בחיסון שלישי של פייזר מספטמבר. הייתה בטיול משפחתי ביוהנסבורג. בעלה ובנה יצאו שליליים בנתב"ג. היא יצאה מאומתת, הבדיקה נשלחה לריצוף כדי לראות האם אכן יש וריאנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר