"מוטציות חריגות"

ד"ר אלרועי פרייס: "הזן החדש מדאיג במיוחד"

"אנחנו יודעים שיש גם מקרים של תחלואה במחוסנים, המחוסנים חולים קל, את זה אנחנו יודעים", התבטאה ד"ר שרון אלרועי פרייס בדיון על הזן החדש 'אומיקרון' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ד"ר שרון אלרועי פרייס (צילום: כיכר השבת)

במסגרת דיון בוועדת החוקה התייחסה הבוקר (ראשון) ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, למוטציה החדשה של נגיף הקורונה, 'אומיקרון', והסבירה מדוע הוא מדאיג את מערכת הבריאות הישראלית והעולמית.

לדבריה: "הווריאנט הזה התגלה לפני מספר ימים, אופיין כייחודי ואחר. ככל הנראה התפתח לראשונה באמצע אוקטובר אצל האדם הראשון שהתפתח אצלו, זוהה ברצפים בדרום אפריקה, בהון קונג בחוזרים מדרום אפריקה. הוא מאוד מטריד, בגלל שיש לו שלל מוטציות מאוד חריגות, בדיוק במקומות האסטרטגים מהם אנחנו דואגים.

"אנחנו רואים 15 מוטציות במקום הזה, חלקן הוא חולק עם ווריאנטים אחרים. מבחינה ביולוגית מדובר בזן חדש, לא איזה תת של דלתא, הוא תת של אחד הזנים הקודמים".

אלרועי פרייס הוסיפה כי: "מה שאפילו יותר מדאיג זה האפידמולוגיה - התפשטות מאוד מהירה בדרום אפריקה, עלו מספר המקרים שם מ-200 ל-2000 בעשרה ימים. במספר ימים הוא הפך להיות 75 אחוז מהרצפים במדינה. זיהו שכבר בבדיקת PCR רגילה ניתן לזהות חשש לזן הזה, ואז בדיקה שבודקת את חלבון הs- יכולה לזהות את הדבר הזה".

לדברי ראש שירותי בריאות הציבור: "פוטנציאל ההידבקות הוא מאוד גבוה, מתוך 600 נוסעים בטיסה מדרום אפריקה להולנד נדבקו 62 איש, זה משהו שהוא מאוד מאוד מהיר. אנחנו יודעים שיש גם מקרים של תחלואה במחוסנים, המחוסנים חולים קל, את זה אנחנו יודעים".

"אנחנו לא יודעים עדיין השפעה מהותית בתמותה, יש הכפלה של התמותה בדרום אפריקה מוקדם יותר החודש, אבל לפעמים יש את זה בדרום אפריקה ואנחנו לא יודעים אם זה קשור לזה", הדגישה.

אלרועי פרייס התייחס לתיירית שנכנסה לישראל ונמצאה חיובית לווריאנט החדש: "לגבי התיירת ממלוואי, היא הייתה מחוסנת ולכן החיוב הוא בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או עד 24 שעות, והיא יצאה אחרי 24 שעות. היא לא הייתה זמינה ולקח לנו מספר ימים לאתר אותה, אחרי שהתקבלה תשובה חיובית לבדיקת PCR בארץ.

"כל האנשים שנוחתים בנתב"ג מחוייבים בבדיקה שלילית קודם לטיסה לכן ועדיין אנחנו רואים תשובות חיוביות. היא נסעה לאילת. הקושי שלנו עם תיירים הוא כי אין לנו פרטים, לכן אנחנו חושבים שיש בשלב הראשון לעצור את הכניסה".

באשר לאיכוני שב"כ, אמרה: "אין שום רצון או מטרה לעשות שימוש באיכוני שב"כ כפי שנעשה בעבר, אלא רק לצורך הווריאנט, אלא כדי לזהות מגעים אקראיים שהאדם עצמו אפילו לא יכול לספר עליו, דוגמת האנשים שנסעו עם אותה תיירת באוטובוס.

"יש לנו שמות של 16 מתוך 28 אנשים שנסעו אתה באוטובוס, יכול להיות שהם נושאים את הווריאנט, ואנחנו לא יודעים עליהם והם לא מודעים לזה. אנחנו צריכים למצוא את 12 האנשים האלה בצורה מדויקת ומהירה. היו לה לא מעט מגעים בדרכים אחרות. כך אנחנו צריכים לאתר מגעים שישבה במסעדה ושעמדה בתור, את המגעים האלה אני צריכה לזהות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר