כשכישלון הופך להצלחה

'לא התקבלתי, בכיתי; אחרי 3 שנים הפכתי לסולן של מיאמי'

למה ההתמודדות ב'כוכב המג'יק קאס' טובה לילדים - גם אם נכשלים בה? איש החינוך והסופר הוותיק הרב נחמן סלצר בריאיון מיוחד ומרתק גדוש בתובנות על סוד ההצלחה והתמודדות עם כישלון (מעניין)

משה מנס | כיכר השבת |
הריאיון עם הרב נחמן סלצר (צילום: אברומי לינשה)

פרויקט מיוחד לחנוכה על האנשים, הדמויות והחפצים שיצאו מחושך לאור; איש החינוך והסופר הוותיק, הרב נחמן סלצר, בריאיון מיוחד על תחרות "כוכב המג'יק קאס" בה התמודד בנו, הסוד של הצלחת הספרים, ההחלמה הפלאית, וגם, הכישלון האישי שהפך להצלחה מסחררת.

אני רוצה לשאול על תחרויות וכישרונות. הבן שלך השתתף בתחרות 'כוכב המג'יק קאס' של 'כיכר השבת' (הריאיון צולם לפני שבנו חזר ב'גלגל ההצלה'), מה דעתך על תחרות כישרונות ילדים. אתה היית בעצמך ילד פלא, כאיש חינוך מה דעתך על הנושא?

"אני ניהלתי מקהלת ילדים 15 שנה, אז התעסקתי עם זה המון. היו לי אלפי תלמידים, מניסיון שלי זה עושה רק טוב. זה נכון שיש גם מעט שזה לא טוב. הנה תראה רוב התלמידים שלי המשיכו לישיבות הכי טובות בארץ, פוניבז', וולפסון תפרח".

אתה אומר שיש מעטים שזה לא היה טוב להם, במה זה תלוי?

"תלוי מה המטרה. לפני כל הופעה אנחנו היינו הולכים לצד, סוגרים את העיניים ומתפללים. היינו מזכירים לעצמינו ואומרים שזה קידוש השם. זה רק הכנה לישיבה. כל הזמן הדגש על מה העיקר ומה התפל. שתגדלו לתלמידי חכמים. צריך לשים לב איך עושים את זה. הרי מה הסיכון בתוכנית? שמי שלא מצליח? אז לומדים מזה שלפעמים גם נכשלים".

אבל היה ילד שבכה?

"נכון, זה בדיוק הלימוד לחיים. לפעמים אנחנו בוכים ולפעמים אנחנו צוחקים. לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים".

אני רוצה לדבר אתך על הספרים שלך, כמה ספרים הוצאת ובאלו תחומים הם עוסקים?

"קרוב לארבעים, הם עוסקים בכל התחומים, ספרי מתח, עיון וביוגרפיות".

בהמשך הריאיון הוא מספר כמה עותקים הוא מכר, מה סוד ההצלחה - שרלוונטי גם לחינוך ילדים? סוד הספר "זרע שמשון", וגם, הכישלון האישי שהפכה להצלחה מסחררת ב'פרחי מיאמי'.

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר