הפקק הגדול בעולם?

מטורף: משאיות מחכות 6 ימים לעבור בגבול

בעקבות סכסוך בין פולין לרוסיה התור בגבול מתעכב שישה ימים ויותר • נהגי משאיות: "לא מכירים דבר כזה מעולם" • ומה עם הקונטיינר ובו הציוד לחנוכה, שגם תקוע? (מעניין, בעולם)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מחכים לעבור את הגבול למעלה משישה ימים (צילום: שאטרסטוק)

הידיעה הבאה אינה לקוחה מהדמיון. קראתי אותה בעצמי באתר רוסי: "נהגי משאיות ממתינים 6-7 ימים כדי להיכנס לאיחוד האירופי מבלארוס".

כן, כן. זה אמתי. משאיות עומדות בתור שישה ימים ויתכן שכבר שבוע כדי להיכנס למדינה.

לפני כשבועיים הצד הפולני סגר את תנועת המשאיות דרך המחסום הגדול ביותר בגבול בלארוס-פולניה "קוזניצה-ברוזגי", זאת בגלל דאגתם מהמגרים שרוצים להגיע לארצם. התורים לכניסה לאיחוד האירופי במחסומים אחרים הוכפלו. בחלק מהיעדים, כדי להגיע לאירופה, נהגי משאיות צריכים לעמוד בתור 6-7 ימים.

נהגי המשאיות מספרים כי התורים ארוכים מאוד. במהלך היום התנועה לרוב לא זזה ורק בלילה מתקדמים קצת. סרגיי, נהג משאית שח: "המרחק מהגבול קצר, אני 300 מטר ממנו, אבל כדי להגיע אליו ייקח לי בן עשר לשתיים עשרה שעות!".

מהלך היום התנועה לרוב לא זזה ורק בלילה מתקדמים קצת (שאטרסטוק)

בגבול ממתינות כ-3,000 משאיות! הנהגים מספרים כי אחת הבעיות הגדולות שנוצרו היא העדר אוכל בסיסי. צריך לנוסע ברכב לעיר ומשם להביא אוכל שיספיק לחמשה, עשרה איש ולכמה ימים.

לגבי זמן ההמתנה בגבול יש נהגים שמרוויחים 150 דולר ליום המתנה בגבול. אבל יש גם נהגים שמרווחים לפי קילומטר ואם המשאית לא זהה אז הם גם לא מרווחים.

ובכלל, סבלנות הנהגים פקעה כבר מזמן. מילא אם היה להם איזה 'בקתה' בצד הדרך כפי שיש תמיד בצד הגבול כאשר ממתינים – זה היה מעולה, אבל עכשיו רוב הביתנים נהרסו והשלג מכסה את הכל.

החץ למטה: הדרך אותה הנהגים צריכים לעבור ולהיות תקועים בפקק הארוך (באדיבות המצלם)

הנהגים שנמצאים שנים רבות על הכביש מדווחים שזה להם הפעם הראשונה שהם תקועים כל כך הרבה זמן בפקק. "הרבה פעמים התור לעבור את הגבול יכול להגיע לארבעה ימים. הפקידים שבגבול לא מצטיינים בעבודה מהירה, זה כבר ידוע. אבל שזה מגיע לשבוע, זה כבר שיא". אמר אחד הנהגים.

בין המשיאות שתקועות עמוק בפקק הארוך בעולם נמצאת המשאית שצריכה להביא את המשלוח של נרות החנוכה לעיר קלינינגר שברוסיה.

שוחחנו עם שליח חב"ד בקלינינגרד הרב אברהם ברוך דייטש על מנת להבין איך רואים בקהילה היהודית את הדברים.

"בעיקרון המשאית אמורה לנסוע כשבוע אחד בכדי להגיע ממוסקבה לקלינינגרד, כעת זה מתעכב למעלה משבועיים". מספר הרב דייטש.

ערכות חנוכה ליהודי הקהילה (באדיבות המצלם)

"מדובר בערכות ששלחו לנו ממוסקבה עם חנוכיות וסביבונים וחוברות הסברה, שאנחנו רוצים לחלק ליהודי העיר. מה יהיה? מקווים לטוב".

אז פעם הבאה שאתם תקועים בפקק תזכרו שבגבול רוסיה נהגי משאיות תקועים כשבוע ימים..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר