בתיה וגשל מסבירה:

איך צריך להתנהג כאשר הילד מסתגר? צפו

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: מי הכתובת המועדפת של הילד שלך לשיחה ולשיתוף? צפו (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

השבוע בפינתנו השבועית: מה לעשות כשהילד מסתגר? הוא מפסיק לשתף למרות שבעבר היה כן משתף? את תוהה מה גרם לו להפסיק ומנסה לדובב אותו ואפילו לתחקר אותו?

אז איך הילד יתחיל לקחת אחריות ולשתף מרצון, מתוך בחירה? איך הוא יתחיל לראות בך אמא את הדמות המועדפת שלו שהוא רוצה לשתף?

אז, השבוע נפרט כאן את שני המקומות שבהם אמא צריכה לעשות את העבודה שלה, למקד את עצמה שם, ומשם ואילך הכל יזרום ומההתחלה כבר תוכל אמא לראות פה ושם שיתופים קטנים אולי אבל משמעותיים מאוד.

המקום הפנימי- ברגע שאמא משחררת ומקבלת את הבחירה של הילד שלה שגם אם הוא בוחר לא לשתף זה בסדר, הילד מתחיל לקחת אחריות, כאשר אמא אינה משחררת, האמא לחוצה מה יהיה? למה הוא לא משתף? מי יודע מה עובר עליו? את מי הוא כן משתף? הלחץ של אמא משודר לילד וכל השיחה איתו מתנהלת תחת לחץ כבד אפילו אם זה לא במילים, כל זה מונע מהילד לשתף את הדמות הקרובה- אמא.
המקום המעשי-

סוד ההקשבה- להקשיב לילד ממקום פנוי ונקי, לא מתוך דחף אימפולסיבי להגיב, לפעמים כאשר הילד בא לשתף אנחנו כאימהות לכאורה מזדהות עם הילד, אבל ההזדהות הוא עם עצמינו ולא עם הילד ועם הכאב שלו, גם כאשר הוא בא לשתף מעשה שלילי שהוא עשה, כאשר תיווצר הקשבה נקיה הילד יוציא מתוכו את התשובות והמסקנות הנכונות, בכך תגרום האם לילד להאמין בעצמו ובכוחו לפתור דילמות וכמובן שהוא לא יפסיק לשתף את אמא, השיחה תזרום ויהיה נעים לך ולילד בפתיחות הבריאה שנוצרה...

צפו בפינה המלאה • הפינה מיועדת לנשים בלבד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר