חי מברלין

ישיר: ההדלקה המרגשת מול 'שער הניצחון'

נשיא הבונסטאג ישתתף השנה בהדלקת נר ראשון של חנוכה, למרגלות שער הניצחון בלב ברלין, בהשתתפות יהודים רבים ואלפי נכבדים • 'כיכר' מעביר בשידור ישיר • התחברו (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: הקהילה היהודית בברלין)

שידור חי ממעמד ההדלקה המסורתי למרגלות 'שער הניצחון' בלב העיר ברלין, בהשתתפות אלפי יהודים ואישים נכבדים. 'כיכר השבת' מעביר באופן ישיר.

בראש מעמד ההדלקה, אותו מוביל מידי שנה רבה של הקהילה היהודית בעיר הרב יהודה טייכטל, ישתתף השנה באופן מיוחד נשיא הבונסטאג ברבל בס. לצד בס, ישתתפו במעמד גם חברי בודנסטאג וותיקים וכאלה שנכנסו רק לאחרונה, בעקבות הבחירות. בנוסף, ישתתפו גם ראשי מפלגות ובכירים שבקרוב ימונו לשרים.

המעמד המרגש מושך אליו יהודים רבים מכל רחבי ברלין וגרמניה, והוא נחשב למעמד היהודי הבולט ביותר בגרמניה, במעגל השנה. באופן טבעי, אל המעמד מגיעים עשרות צלמי תקשורת וסוכניות ידיעות, חלקם מעבירים את המעמד בשידור ישיר למליונים ברחבי גרמניה והעולם.

בשל חשיבות המעמד, נוהרים אליו גם שגרירים מדינות העולם, המכהנים בתפקידים דיפלומטיים בגרמניה. הם מכובדים לשבת בשורות הראשונות, למרגלות חנוכיית הענק שמאירה את ברלין.

"החנוכייה הזו היא עדות מוחשית לעם ישראל חי!", אומר הרב טייכטל בהתרגשות, בדקות שלפני מעמד ההדלקה, "בכל שנה מחדש, ולמרות שזה הפך כבר למסורת בשנים האחרונת, ההתרגשות היא עצומה. לחשוב רק איזה מלאכי חבלה צעדו, ממש כאן, מתחת לשער הזה - ולראות היום את האור היהודי הענק, זה נס עצום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר