מכל העולם

כך המנהיגים ברכו את יהודי העולם לרגל חג החנוכה

חג האורות נחגג בכל בית יהודי בישראל ולא רק. חלק ממנהיגי העולם החליטו לברך את יהודי העולם רגל חג החנוכה - האחד באמצעות בדיחת קרש והאחר על ידי הודעה יבשה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המנהיגים המברכים (צילום: שאטרסטוק, דוברות וחיים גולדברג)

חג החנוכה נחגג כעת במיליוני בתי יהודים ברחבי העולם. מנהיגים ממדינות רבות מרחבי הגלובוס בירכו את ישראל לכבוד החג. קיבצנו לכם את הברכות בכתבה אחת.

בריטניה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ידוע כמקורב לקהילה היהודית בבריטניה, ואף במהלך הקמפיין שהיה סמוך לחג החנוכה, הגיע לשכונה יהודית בלונדון וסייע בהכנת סופגניות.

ברכתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון (דאונינג 10)

הערב בסרטון שעלה לחשבון הטוויטר של ג'ונסון, אמר ג'ונסון כי הוא "שמח בשביל כל מי שמדליק את 'המנורה' בשבוע הזה. ובשביל הקהילה היהודית זה הזמן להכין לטקס (לביבות), לסובב קצת סביבונים, ולזכור את ניצחון יהודה וחבריו המכבים".

בהמשך ג'ונסון סיפר את בדיחת הקרש היהודית המוכרת - "הם ניסו להרוג אותנו, הם נכשלו - בואו נאכל".

קנדה

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו בירך גם הוא לרגל חג החנוכה ואמר כי "הערב קהילות יהודיות בקנדה וברחבי העולם חוגגים את הלילה הראשון של חנוכה - 'חג האורות'". טרודו ניסה גם הוא להראות את בקיאותו במאכלי החג ואמר כי "בשמונת הערבים הבאים, משפחות וחברים יתכנסו ביחד, יבשלו לטקס וסופגניות".

ברכת ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו (טוויטר ג'סטין טרודו)

ארצות הברית

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "למעשה, חג החנוכה מגולל סיפור בלב רוח האדם - כזה שהוא מטבעו יהודי, וללא ספק אמריקאי. ממשפחתי למשפחתך, אנו מאחלים לך וליקיריכם חג חנוכה, חג חנוכה שמח!".

ציוץ הברכה של הנשיא ביידן (צילום מסך)

הודו

ראש ממשלת הודו, נרדנה מודי, בירך גם הוא - וכהרגלו בקודש - צייץ בעברית. בציוץ כתב "כבוד ראש הממשלה נפתלי בנט. מאחל לך, ולעם ישראל החברותי, ולכל היהודים בעולם שמתציינים את חג החנוחה (חנוכה) במשך שמונה ימים. חג חנוחה שמח מלא אור ותיקווה."

הציוץ של ראש ממשלת הודו (צילום מסך)

גרמניה

קנצלר גרמניה הנבחר, אולף שולץ צייץ בגרמנית בטוויטר ובירך: "היום מתחיל חג האורות ליהודים... הם מאוחדים בזמן הדלקת הנר הראשון - אני מאחל לכולם הרבה שעות מהנות ושלוות עם יקיריהם".

ליטא

גם ראש ממשלת ליטא בירכה ואמרה כי היא "מקווה שחג החנוכה יביא אור, בריאות ואושר. חג שמח!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר