ארגון הבריאות העולמי מרגיע

"החיסונים נותרו יעילים מול האומיקרון"

בדרא"פ העבירו מסר לישראל כי המחוסנים שנדבקו בזן החדש עברו אותו עם מחלה קלה בלבד • ממצאים אלו מתחברים לדברי ארגון הבריאות העולמי, ששיגר מסר מעודד (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מומחי משרד הבריאות העבירו היום (ראשון) מסר מרגיע לראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו יותר מארבעה מיליון הישראלים שחוסנו במנה שלישית נגד קורונה בטוחים כמעט לחלוטין מתחלואה קשה מזן האומיקרון, כך דווח ב'חדשות 12'.

הסיבה לכך היא ממצאים ראשוניים שהגיעו ממערכת הבריאות בדרום אפריקה, שמעידים שמחוסנים חוו את הזן החדש בתחלואה קלה בלבד. עם זאת, בישראל עדיין לא יודעים מה מימדי ההדבקה שמביא עימו זן האומיקרון, ועל איזו שכבת גיל.

בימים אלו מקווים במשרד הבריאות שהתחלואה לא תתפשט, בשל הצעדים המשמעותיים שהוטלו על כל הנכנסים בנתב"ג, ויכנסו לתוקפם מהלילה בחצות.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי פרסם הודעה מעודדת באשר לזן שהתגלה בדרום אפריקה, בה הדגישו את הצורך בלהתחסן: "החיסונים נותרו חיוניים כדי להפחית מחלה קשה ומוות - ונותרו יעילים כדי למנוע זאת. עם זאת, עדיין לא ברור האם אומיקרון מידבק יותר בהשוואה לזנים אחרים, או גורם למחלה קשה יותר מזנים אחרים", נמסר מארגון הבריאות העולמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר