כל הפרטים

תקנות הקורונה החדשות בעקבות וריאנט ה'אומיקרון' החלו

למרות ההערכות, כי מדובר בוראינט עם תחלואה קלה בלבד, בישראל לא לוקחים סיכון והחל מאמש נכנסו תקנות הקורונה החדשות לתוקפן. אירועי חנוכה ייערכו כרגיל, התו הירוק מעט הוחמר (קורונה)

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

ועדת החוקה אישרה אתמול (ראשון) את מתווה הכניסה והיציאה מישראל בעקבות וראינט האומיקרון והוא נכנס לתוקפו.

על פי המתווה, ישראלים ששבו מ-50 מדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד. מי שייצא חיובי בבדיקה יישאר במלונית עד לקבלת אישור החלמה.

כרגע מדובר בשתי מלוניות קורונה בלבד, האחת בתל אביב ואחת בירושלים, זאת לאור מספרם הנמוך יחסית של השבים ממדינות אלו.

על הנכנסים לישראל מדרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה חלה חובת הבידוד במלוניות כבר מיום שישי והוועדה הקדימה את חובת הנכנסים מ-46 המדינות הנוספות ל-18:00 הערב (במקום בחצות).

על 50 מדינות אלו נאסרה היציאה מישראל: דרום אפריקה: אנגולה, אסוואטיני, בוטסואנה, דרום אפריקה, זימבבואה, זמביה, לטוסו, מוזמביק, מלאווי, נמיביה, ראוניון.

מרכז אפריקה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גינאה המשוואנית, גבון, סאו טומה ופרינסיפה, קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו.

מזרח אפריקה: אתיופיה, אוגנדה, אריתריאה, בורונדי, ג'יבוטי, דרום סודן, טנזניה, מדגסקר, קניה, סומליה, סיישל, קומורוס, מאורציוס, רואנדה.

מערב אפריקה: בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גינאה, גינאה ביסאו, גמביה, חוף השנהב, טוגו, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאלי, ניגריה, ניז'ר, סנגל, סיירה לאון, צ'אד, סנט הלנה.

בנוסף, הממשלה אישרה אתמול את השימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), לאיתור מגעים של מאומתי זן "האומיקרון". השימוש ייעשה במטרה לאתר את המאומתים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה.

החלטה זו תהיה בתוקף עד ליום ה' הקרוב, בחצות הלילה (00:00), בתקנות לשעת חירום, במקביל לקידום הליך החקיקה בנושא והנחיצות תיבדק כל העת.

יודגש, כי השימוש מוגבל רק למאומתים בזן החדש, ולא מדובר בשימוש רחב וגורף לכלל המאומתים, כפי שנעשה בגלי התחלואה הקודמים. כמו כן, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לא יעסוק באכיפת כללי בידוד.

אירועי חנוכה ההמוניים ייערכו בינתיים כרגיל כפי שתוכנן מראש ובהתאם להוראות התו הירוק שהוחמר אך במעט כשגם אירועים עם 50 איש במקום סגור מצריכים תו ירוק, במקום מאה איש עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר