הותר לפרסום

צעיר שמכר 'תו ירוק' מזויף תמורת כסף - נעצר ונחקר

במסווה, באמצעות מספר טלפון אנונימי, תמורת מאה וחמישים שקלים, מכר צעיר תושב נתניה 'תו ירוק' מזויף לכל דורש • בפרשייה שהוטל עליה צו איסור פרסום עד הבוקר הוא נעצר בידי המשטרה ונחקר • כך התנהלה התרמית (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תעודות מחלים ומחוסן (צילום: דוברות המשטרה)

צעיר תושב נתניה, בשנות העשרים לחייו, נעצר לפני מספר שבועות בידי משטרת ישראל, בחשד כי זייף ומכר תעודות 'תו ירוק', המעידות על החלמה או על חיסון מפני קורונה, תמורת סכום כסף. הבוקר (שני) הותרה הפרשייה לפרסום, לאחר שהוטל עליה צו איסור פרסום.

החקירה בנושא החלה באופן סמוי לפני מספר חודשים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) של משטרת ישראל, ביחד עם מחלק סוכנים בלהב 433. הצטברו חומרי חקירה שהצביעו על החשוד תושב נתניה, אשר פרסם את עצמו בקבוצות וואטסאפ שונות, כמוכר אישורי "תו ירוק" מזויפים בתמורה לסכום כסף מזומן.

"על פי החשד", אומרים במשטרת ישראל, "בשעה שמדינת ישראל נאבקת בנגיף הקורונה, החשוד ניצל לכאורה את הדרישה לתו ירוק ופיתה אזרחים לרכוש את התו המזויף מתוך בצע כסף. בכך, גרם לסיכון חיי אדם ולחשש מהפצת מחלה של בלתי מחוסנים/מחלימים שרכשו את התו".

החשוד, שפעל לכאורה במסווה, באמצעות מספר טלפון אנונימי, מכר את התו המזויף בעלות של כ-150 ש"ח לכל המעוניין כאשר את הכסף היה מקבל באמצעות אפליקציית תשלומים מידית.

החשוד נחקר כבר לפני כשבועיים בגין זיוף, מעשה העלול להפיץ מחלה, קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף. מעצרו הוארך עד לסוף השבוע שעבר בידי בית המשפט השלום בראשל"צ. בנוסף, במהלך החקירה עוכבו ונחקרו מספר חשודים אשר רכשו בידיעה אישורי תו ירוק החשודים כמזויפים מהחשוד. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל הפועלת בחזית המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, תמשיך לחשוף ולחקור עבירות העלולות לפגוע בבריאות הציבור, במטרה למצות את הדין עם העבריינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר